Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «نوری مالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که اهل سنت و کرد‌های عراق تمایلی به حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور ندارند.

او تأکید کرد: ما نیازی به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق نداریم. تمایل به حضور آمریکا یک برداشت غیر واقعی است که به اهل سنت و کرد نسبت داده شده است، درحالی که حضور آمریکا تهدیدی برای آن‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی افزود: انگیزه‌ای برای حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق وجود ندارد و از نظر نظامی احتیاجی به آن‌ها نداریم و با حضور بیشتر نیرو‌های آمریکایی در کشور در واقع مصوبه مجلس عراق در خصوص اخراج آمریکایی‌ها زیر پا گذاشته می‌شود.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق درباره رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا برای حضور نیرو‌های کشورش در عراق، اعلام کرد که دولت جدید آمریکا نیروهایش را به زودی از عراق خارج خواهد کرد.

«عباس الزاملی»، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق نیز تاکید کرد که توافقنامه‌های دولت عراق درخصوص حضور نیرو‌های آمریکایی یا سایر نیرو‌ها، فاقد اعتبار است مگر اینکه در پارلمان تصویب شود.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو روز پنجشنبه از افزایش تعداد ماموریت‌های ناتو در عراق و افزایش شمار نیرو‌های ناتو در این کشور از ۵۰۰ به ۴ هزار نفر خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی موافقت عراق با این افزایش نیروهاست و واشنگتن متعهد به ریشه کن کردن داعش در عراق و کمک به نیرو‌های عراقی در طولانی مدت و همچنین ثبات و شکوفایی است.

این در حالی است که مشاور امنیت ملی عراق موافقت بغداد با افزایش شمار نیرو‌های ناتو در این کشور را تکذیب و اعلام کرد چنین توافقی میان عراق و پیمان آتلانتیک شمالی صورت نگرفته است و تنها فعالیت‌های آموزشی نیرو‌های ائتلاف با موافقت و هماهنگی دولت بغداد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق دبیرکل ناتو نظامیان آمریکایی حضور نیرو های آمریکایی نیرو های آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند

فرماندار شهرستان تبریز گفت: مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود جدی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع دانشجویان تبریزی با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت آمریکا باید فوراً به نقض فاحش اصل آزادی بیان پایان داده و به حقوق مسلم دانشجویان در بیان دیدگاه‌های خود احترام بگذارد.

وی افزود: مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشر باید از تمام ابزارهای خود در جهت جلوگیری از اقدامات دولت آمریکا در نقض حقوق دانشجویان استفاده کند.

فرماندار تبریز ضمن محکوم کردن سرکوب دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب دوگانگی استانداردهای هئیت حاکم آمریکا در استفاده ابزاری از شعارهای حقوق بشری در راستای عداوت با دولت‌های آزادی‌خواه را غیرکتمان کرده است.

فاتح همچنین ادامه داد: از تمامی دانشگاه‌های تبریز می‌خواهم امکان بورسیه کردن دانشجویان آمریکایی را به خاطر دفاع از آرمان ملت فلسطین که از تحصیل منع شده‌اند را فراهم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ثمن های فعال در حوزه مقاومت باید زمینه و بستر لازم جهت دعوت از دانشجویان آمریکایی را فراهم کنند.

کد خبر 750506

دیگر خبرها

  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • حضور اپوزیسیون کنار نیرو‌های پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند