Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نمایشگاه دائمی و کتابخانه تخصصی گفتمان علمی انقلاب با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه علمیه مروی تهران افتتاح شد.

در این مراسم آیت‌الله اعرافی با تأکید بر این که مرزهای علوم اسلامی به هفت یا هشت رشته خلاصه نمی‌شود، از طراحی و اجرای درختواره رشته‌های حوزوی با ۱۶ رشته و ۴۰۰ گرایش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله علیرضا اعرافی، با تبریک ایام ماه رجب، گفت: روح کار ما رجب، شعبان و رمضان و قله‌های بلند دعا و مناجات در این ماه‌ها است. اگر در عصر ما امام خمینی (ره) گفتمانی نو عرضه کرد، ریشه آن بنیان‌های عمیق الهی بود که در وجود امام (ره) قرار داشت و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی هم همین مسیر را می‌پیمایند.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: دستاوردهای حوزه کم نیست و درخور ستایش است، البته کاستی‌هایی هم وجود دارد که مدیریت حوزه تلاش می‌کند کاستی‌ها را شناسایی و آنها را رفع کند.
  آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: دستاوردهای حوزه در قلمروهای علوم اسلامی بسیار بیشتر از دستاوردهایی است که در نمایشگاه گفتمان علمی انقلاب اسلامی وجود دارد. حتماً این چند هزار منظومه کتاب  و مقاله در قلمروهای جدید و حوزه‌های علوم انسانی اسلامی نشان دهنده ابتکارات و ایده‌های ارزشمند متفکران، صاحب نظران، اساتید و فضلای حوزه علمیه است و وقتی این آثار در کنار هم چیده شود حتما به کاستی‌ها و ضعف‌هایی پی خواهیم برد و برای رفع کاستی‌ها اقدامات در خور توجهی انجام خواهد شد.

همچنین ایشان در پیامی خطاب به حضرت آیت‌الله تحریری مراتب تقدیر و تشکر خود از دست اندرکاران این نمایشگاه در حوزه علمیه مروی ابراز کرد که پیام ایشان به شرح زیر است.
  حضرت آیت‌الله تحریری دامت برکاته
سلام علیکم و مساء‌الخیر.

از پذیرایی کریمانه و حسن تدبیر و برنامه‌ریزی جنابعالی و دوستان صمیمانه سپاسگزارم و سلامت، عزت و توفیقات روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.

لطفاً مراتب سلام و سپاس و اعتذار بنده را به همه دوستان و همکاران و طلاب و استادان ارجمند ابلاغ فرمایید. یک جهان سپاس و اعتذار.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کاستی ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سپاه استان، در کنار حفظ ارزش‌های انقلاب؛ اعتقادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی، صبح امروز در نشست بصیرتی که در سپاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم اظهار داشت: امروز گفتمان شهید مطهری نام‌گذاری شده که سه کلید واژه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در آن موج می‌زند.

وی رد دموکراسی غربی در مقابل دموکراسی اسلام را یکی از اندیشه‌ها و اهداف گفتمان شهید مطهری ذکر کرد و گفت: امروز همین اندیشه و تفکر تحت عنوان گفتمان‌سازی و تمدن‌سازی در دستور کار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های سراسر دنیا دانشجویانی که زمانی دچار بی‌هویتی شدند در پرتو خیز گفتمان و اندیشه ناب که برگفته از اندیشه انقلاب و امامین انقلاب است، علیه جرثومه فساد رژیم صهیونیستی اعلام انزجار و تنفر می‌کنند.

وی افزود: امروز ماهیت جرثومه فساد برای همه کشورها و دانشجویان و نسل جوان افشا شده و روز به روز انزجار جامعه جهانی نسبت به این رژیم جعلی بیشتر می‌شود.

توکلی  در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های همه رده‌های سپاه استان خاطر نشان کرد: خدمت و رویکرد فعالیت‌ها در سپاه کردستان در کنار حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ اعتقادی و در راستای گفتمان امامین انقلاب است.

وی عنوان کرد: اگر ماموریتی در راستای پاسداری ما قرار بر انجام شود، قبل از آمادگی رزم، آمادگی روحی و روانی برای انجام ماموریت‌های سپاه و بسیج را خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقویت معنویت، باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند رسالت خود یعنی حفظ نظام و دستارودهای انقلاب را به خوبی انجام دهد.

توکلی ابراز داشت: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم و راه پرافتخار این عزیزان را حفظ و با قوت هر چه بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند