Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- به دلیل شیوع ویروس انگلیسی کرونا با شیب تند در استان خوزستان که بنا بر گفته مقامات بهداشتی از مرز عراق به این استان سرایت کرده است لذا این استان را در شرایط اضراری قرار داده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها: ازآنجاکه  شدت سرایت ویروس جهش یافته کرونا و موسوم به ویروس انگلیسی بسیار بالا است و افراد سنین پایین به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند  لذا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور بر این موضوع اصرار دارند که باید نسبت به تعطیلی همگانی و بازگشت محدودیت‌ها اقدام کرد اما ظاهراً تا این لحظه با این پیشنهاد موافقت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه ازآنجاکه  علائم  این ویروس خطرناک سریع‌تر بروز کرده و شدت آن نیز بیشتر است و مرگ‌ومیر در این نوع ویروس با توجه به روند انتشار و انتقال آن نیز بیشتر خواهد بود لذا این موضوع نگرانی زیادی برای مردم و مسئولان ایجاد کرده است

اگرچه در این گزارش سعی نداریم که با برجسته‌سازی حوادث و آمار بیماری موجب ترس و واهمه هم‌وطنان شویم اما باید بگوییم این بیماری و درصد شیوع آن به‌گونه‌ای است که در حال حاضر در منطقه کیان پارس و نادری که از آلوده‌ترین نقاط اهواز هستند اتوبوس آمبولانس مستقرشده تا از مردم تست گیری کند این در حالی است که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قرار است یک اتوبوس آمبولانس هم در خیابان امیری آبادان مستقر شود.

رد پای ویروس در آن‌سوی مرز

اگر تا پیش‌از این برپایی مجالس ترحیم و عروسی و هم‌چنین بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عوامل مهم انتشار ویروس در خوزستان معرفی می‌شد حالا میهمانان خارجی مهم‌ترین عامل در انتقال ویروس انگلیسی به خوزستان شناخته شدند.

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران پیرامون تشریح آخرین وضعیت این بیماری در استان اظهار کرد:  پیک اول بیماری در استان از اردیبهشت‌ماه تا تیرماه امسال بود که روند بیماری در هفته اول مردادماه به حالت نزولی تبدیل شد.

به گفته فرهاد ابول نژادیان از اواسط شهریورماه باز وضعیت استان شیب رو به بالا داشت که این وضعیت تا اوایل آذرماه ادامه داشت که کل فوتی‌های استان روزانه سه تا چهار نفر بود.

وی افزود: از ابتدای بهمن‌ماه آمار مراجعه‌کنندگان  به بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرد و از یازدهم بهمن به بعد سرعت مراجعه و انتشار بیماری در استان خیلی زیاد شد تا آن جا که از شانزدهم بهمن‌ماه سرعت انتشار بیماری بالا رفت تا حدی که احتمال دادیم این ویروس از نوع جهش‌یافته انگلیسی است به همین دلیل نمونه‌های خود را به انستیتو پاستور ایران ارسال کردیم.

ابول نژادیان گفت: پس از شناسایی یک نمونه انگلیسی در اهواز، تمام ۹۱ مسافری را که همراه این خانم در پرواز بودند ردیابی کردیم که ۸۲ نفر آن‌ها در تهران و ۹ نفر آن‌ها در اهواز بودند ضمن اینکه آن خانم را در قرنطینه قراردادیم.

وی اظهار داشت: از ۱۰ نمونه‌ای که برای تهران فرستادیم، ۹ نمونه کرونای انگلیسی گزارش شد همچنین ۲ نمونه ویروس از آبادان ارسال کردیم که هر ۲ از نوع انگلیسی بودند.

میهمانی در عراق بیماری در ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: وقتی این افراد را ردگیری کردیم به یک خانم ۴۰ ساله رسیدیم که مهمانی از کشور عراق داشت و این شخص باعث شروع گسترش بیماری در استان شد.

وی گفت: همچنین یک آقای ۲۵ ساله از عراق به اهواز سفرکرده بود که دریکی از هتل‌های شهر مستقر بود که به دنبال این موضوع از ۷۴ نفر کارکنان آن هتل تست گرفتیم که چهار نفر به ویروس جهش‌یافته مبتلا بودند و نیز خانواده این چهار نفر نیز درگیر بیماری شدند که مایه نگرانی ما شد و وزیر بهداشت و استاندار را در جریان گذاشتیم.

گفت: نمونه‌های دیگری از نقاط مختلف استان از شهرهای اهواز، هویزه، دزفول و دشت آزادگان به انستیتو پاستور فرستادیم که متوجه شدیم تمام آن‌ها انگلیسی هستند.

وی گفت: در حال حاضر جنوب و غرب استان درگیر این ویروس انگلیسی هستند لذا از مردم خواهش می‌کنم که در خانه بمانند تا این موج را رد کرده  و از انتقال این بیماری به افراد دیگر جلوگیری شود. 

۱۱ شهر قرمز هستند

وی با ابراز تأسف از اینکه درخواست تعطیلی و در قرنطینه قرار گرفتن استان خوزستان به مدت ۲ هفته مورد موافقت قرار نگرفت افزود: بااینکه چندین نمونه ویروس جهش‌یافته انگلیسی در استان مشاهده‌شده و این موضوع نگران‌کننده است  اما در جایگاه تصمیم‌گیرنده نیستیم و تنها می‌توانیم پیشنهاد ارائه دهیم.

وی با دعوت از مردم برای اینکه از منازل خود خارج نشوند ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته که و ورود و خروج به این شهرها ممنوع است و هم چنین تعداد هشت شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

افزایش فوتی‌ها

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی  بابیان اینکه تعداد بیماران و هم‌چنین فوتی ها متأسفانه افزایش‌یافته است اظهار کرد:  تعداد مراجعه به بیمارستان‌ها به حدی است که مجبور شدیم طبقه اول بیمارستان امام (ره) را تخلیه کنیم و ۱۲۵ تخت آن را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم تا بیماران سرریز بیمارستان رازی را به آنجا منتقل کنیم و نیز  ۳۵ تخت بیمارستان امام را به آی سی یو تبدیل کردیم. 

ابول نژادیان گفت: در حال حاضر موارد بستری در استان نسبت به هفته گذشته ۹۰ درصد افزایش پیداکرده است و همچنین موارد بیماری و  فوت  در استان به ترتیب ۷۴ و ۴۵ درصد افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: موارد ابتلا به بیماری در شهرستان دهدز ۹۰۰ درصد افزایش یافته است همچنین موارد ابتلا در اندیکا ۵۰۰ درصد، آغاجاری ۳۶۰ درصد، حمیدیه ۲۳۷ درصد، امیدیه ۲۰۹ درصد، دشت آزادگان ۲۰۱ درصد، اهواز ۶۸ درصد و بهبهان ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مرزها مسدود شد

گفتنی است ورود ویروس از مرزهای جنوبی کشور موجب شد تا روز گذشته رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا دستور انسداد مرزهای ایران با عراق را صادر کند.

در همین راستا علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  نیز بابیان اینکه آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه ۱۱ شهر قرمز کرونا در کشور هستند که تمام آن‌ها مربوط به استان خوزستان هستند تأکید کرد:  شواهدی از گردش شتابان بیماری در عراق وجود دارد و استان‌های غربی و مرزی کشور باید بیشتر مراقب باشند و در مرزها باید اقدامات سخت‌گیرانه اتخاذ شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش بیماری در خوزستان و شناسایی ویروس انگلیسی در این استان، گفت: سرعت انتشار ویروس در خوزستان بسیار بالاست و شیب تندی دارد و باید دقت کرد که شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش‌ازپیش رعایت شوند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا انگلیسی استان خوزستان شهر اهواز افزایش یافته بیماری در استان ویروس انگلیسی درصد افزایش حال حاضر جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز

آفتاب‌‌نیوز :

در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، تیم‌های استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک بر یک همراه شد.

در حالی کوپال ناظمی با کمک‌های بهمن عبداللهی و صادق رستمی قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند که استقلال خوزستان پس از کسب یک برد و یک تساوی در ۲ هفته اخیر برای فرار از منطقه سقوط تلاش می‌کند. در آن سوی میدان هم ملوان پس از دو شکست متوالی در دو هفته اخیر برای قرار گرفتن در رده چهارم و ماندن در کورس کسب سهمیه، در پی بازگشت به جاده برد بود.

ملوان که برای جبران نتایج هفته‌های اخیر در این بازی دورخیز کرده بود، در دقیقه ۳۸ توسط رضا جعفری به گل رسید و در اهواز یک بر صفر از استقلال خوزستان پیش افتاد. نیمه اول با همین تک گل به سود شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید. با شروع نیمه دوم، استقلال خوزستان که برای جبران جلو کشیده بود، سرانجام در دقیقه ۶۰ توانست با ضربه عثمان اندونگ، بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه تا پایان نیمه دوم با وجود تلاش دو تیم، توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا در نهایت جدال استقلال خوزستان و ملوان با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

استقلال خوزستان با کسب دومین مساوی متوالی، ۲۱ امتیازی شد و در رده پانزدهم و ماقبل آخر جدول باقی ماند تا همچنان خطر سقوط، بیخ گوش این تیم باشد. ملوان هم ۴۵ امتیازی شد و از رده پنجم تکان نخورد.

ترکیب اولیه استقلال خوزستان:

حسن پورحمیدی، عثمان اندونگ، احمدرضا جلالی، آسو رستم، احمد مطلق‌زاده، حسن شوشتری، علیرضا کاظمی، ابوالفضل کوهی، دوستونبک تورسانو، بهروز بارانی و ساویو روبرتو

سرمربی: سیروس پورموسوی

ترکیب اولیه ملوان:

حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، میلاد باقری، آرمان اکوان، ابوذر صفرزاده، مجید عیدی، پویا پورعلی، محمد بردبار، مهران احمدی، رضا جعفری و محمد عمری

سرمربی: مهدی تارتار

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟