Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی سرد به استان از سه‌شنبه شب و کاهش محسوس دما، بارش برف و یخبندان هشدار داد و اعلام کرد که مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان نیز با بارش برف و باران مواجه خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است که سامانه سرد ابتدا سه‌شنبه شب از مناطق مرکزی مازندران آغاز و سپس در سطح استان به ویژه در مناطق غربی گسترده خواهد شد که روز چهارشنبه به اوج فعالیت خود خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این پیش بینی، شهروندان مازندرانی طی امروز تا جمعه شب شاهد بارندگی، کاهش دما ، وزش باد گاهی شدید در سطح استان و بارش برف در مناطق جلگه ای، ساحلی و همچنین ارتفاعات خواهند بود که وز چهارشنه به اوج خود می رسد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که با تداوم بارش‌ها از سه‌شنبه شب تا روز جمعه، کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ها به ویژه از مرکز به سمت غرب استان آغاز می شود که در نتیجه آن احتمال انسداد محورهای کوهستانی، آسیب و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم و سرمازدگی به نهالستان دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده است که برای تردد در محورهای کوهستانی علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از تردد جاده‌ای به ویژه در ارتفاعات نیز خودداری کنند.

هواشناسی مازندران از کوهنوردان نیز خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کشاورزان نیز ضمن مدیریت مصرف انرژی، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از سرمازدگی نهالستان، جلوگیری از هدر رفتن انرژی در گلخانه‌ها، واحدهای دامداری و مرغداری‌ها نیز اتخاذ کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران دمای شهر ساری مرکز مازندران در گرمترین ساعت امروز را ۱۱ درجه سانتگیراد بالای صفر و سرعت وزش باد در مناطق غربی را ۳۶ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت و در مناطق مرکزی و شرق را نیز هشت تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

احمد اسدی وضعیت دریای مازندران از امروز تا روز جمعه را نیز مواج و طوفانی ذکرکرد و گفت که ارتفاع موج دریا در روز چهارشنبه در پسکرانه تا ۴.۵ متر پیش‌بینی می‌شود. 

وی شرایط جوی مازندران در روز جاری را نیمه ابری به تدریج ابری همراه با بارش پراکنده باران توصیف کرد و با بیان اینکه هوای مازندران در روز دوشنبه نیز ابری گاهی بارش باران و وزش باد همراه است، گفت که هوای مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری خواهد بود.

مازندران دی ماه امسال در چندین نوبت شاهد بارش سنگین برف و کاهش محسوس دما بود که ارتفاع برف در برخی مناطق از ۷۰ سانتیمتر نیز تجاوز کرده بود.

علاوه بر این زمستان امسال مازندران دمای ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر را نیز تجربه کرد که نه تنها منجر به افزایش مصرف گاز و کاهش انرژی برای بخش های صنعتی و حتی خانگی شد،  بلکه مشکلاتی را نیز برای ساکنان مناطق بالادست ایجاد کرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی مازندران سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف، بارش شدید باران، رعد‌وبرق و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۱۷ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارش برف و باران و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای فردا (دوشنبه، ۱۰ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، سمنگان، بغلان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، بامیان، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا و خوست پیش‌بینی کرده است.

ریاست هواشناسی افغانستان همچنین میزان بارش باران را در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که در روزهای اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

به تازگی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که بارندگی و سیلاب در سه روز اخیر در کشور جان هشت نفر را گرفته و سه نفر را زخمی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان