Web Analytics Made Easy - Statcounter

نواک جوکوویچ، تنیسور شماره یک جهان، با یک نمایش قدرتمند و برتر امروز در سه ست دنیل مدودف، تنیسور شماره چهار جهان، را شکست داد و شمار قهرمانی های خود در اوپن استرالیا را به 9 قهرمانی رساند.

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ امروز و در فینال مسابقات اوپن استرالیا توانست در سه ست با نتیجه 6-2، 6-2، 7-5 دنیل مدودوف را شکست داده و برای نهمین بار قهرمان این مسابقات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنیسور شماره یک جهان با نمایشی از سرعت و دقت توانست 89 درصد از نت پوینت ها را از آن خود کرده و پس از رافائل نادال که 13 بار در رولند گاروس قهرمان شده است، دومین تنیسوری باشد که به 9 عنوان قهرمانی یا بیشتر در این گرند اسلم می رسد.

 

 

جوکوویچ همچنین با کسب هجدهمین قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم، یک گام دیگر به رکورد پرافتخارترین مردان این رشته؛ راجر فدرر و رافائل نادال که هر کدام ۲۰ گرنداسلم دارند، نزدیک شد.

 

نوله به شکلی تحسین برانگیز توانست نوار 20 پیروزی پیاپی مدودوف را در راد لاور آرنای استرالیا قطع کند. جوکوویچ 33 ساله همچنین انتقام باخت 6-3، 6-3 به تنیسور روس را در Nitto ATP در سال گذشته گرفت.

این دومین باری بود که دنیل مدودف، تنیسور شماره چهار جهان، به فینال یک گرنداسلم می‌رسید. او در سال 2019 هم به دیدار نهایی اوپن آمریکا رسید که آن‌جا نیز نتیجه را به رافائل نادال واگذار کرد.

مدودف تا قبل از این تورنمنت عملکردی درخشان در تمام مسابقات داشت و در دو تورنمنت آخر فصل 2020 (مسترز پاریس و فینال تور جهانی تنیس در لندن) قهرمان شده بود.

 

جوکوویچ پس از کسب نهمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات اوپن استرالیا راجع به رقیب خود گفت: "تو پسر با پرستیژی هستی. در چند سال گذشته دیگر با من تماس نگرفته ای که در موناکو با هم تمرین کنیم.

در زمین بازی دنیل یکی از سخت ترین حریفانی بوده که در تمام زندگی ام با آنها رو به رو شده ام. به همین زودی ها تو هم جام قهرمانی گرند اسلم را بالای سر می بری.

البته اگر بتوانی چند سال دیگر صبر کنی من ممنون می شوم!

اینکه او توانسته در 20 مسابقه پیاپی در چند ماه اخیر پیروز شود فوق العاده است."

 

 

تنیسور روس که قصد داشت اولین گرنداسلم را برای کشورش در انفرادی مردان از سال 2005 به بعد کسب کند، پس از باخت در فینال گفت: "به نواک تبریک می‌گویم. 9 قهرمانی در استرالیا فوق ‌العاده است و تازه این آخرین قهرمانی تو در گرنداسلم‌ها نخواهد بود.

بگذارید داستان کوتاهی را  تعریف کنم.

اولین باری که نواک را دیدم نفر پانصدم یا ششصدم جهان بودم. با خود گفتم او نفر اول جهان است و با من حرف نخواهد زد. خیلی خجالتی بودم. ولی نواک درست مثل یک رفیق با من صحبت کرد.

او هرگز تغییر نکرده و همیشه یک ورزشکار و دوست بزرگ بوده است."

 

جوکوویچ 33 ساله تا به حال در فینال اوپن استرالیا نباخته و پیش از این گفته بود که ملبورن پارک برایش مانند خانه دوم است.

 

 

نواک جوکوویچ تنیس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نواک جوکوویچ تنیس اوپن استرالیا تنیسور شماره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

شاگردان جهان‌نجاتی در تیم فوتبال دختران زیر ۱۸ سال در دیدار برابر تاجیکستان با ۵ گل پیروز شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های فوتبال دختران زیر 18 سال ایران و تاجیکستان در تورنمنت کافا  برگزار شد که شاگردان جهان‌نجاتی با نتیجه 5 بر صفر پیروز میدان شدند.

گل‌های ایران را مریم دینی (2 بار)، سمیه اسماعیلی (2 بار) و تانیا جهانشاهی به ثمر رساندند.

تانیا جهانشاهی بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به شهید الداغی تقدیم کرد+ فیلم
  • اینتر ۲ - ۰ تورینو/ قهرمان به پیروزی‌هایش ادامه می‌دهد + فیلم
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • قهرمانی دختران تنیسور در غرب آسیا
  • پیروزی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند