Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ویلیام هارتونگ» نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی از فروش سلاح به دولت امارات متحده عربی انتقاد کرد و این کشور را یکی از مسئولان فاجعه انسانی در یمن دانست.

او در وبسایت «ریسپانسیبل استیت کرافت» نوشت که جو بایدن در اولین سخنرانی خود در چهارم فوریه، تعهد داد که هر نوع حمایتی از عملیات تهاجمی در یمن و فروش سلاح به عربستان سعودی را تا مدت نامعلومی متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هارتونگ افزود: «با این حال معاملات تسلیحاتی با امارات، افزایش جنایت‌ها و عمیق‌تر شدن جنگ یمن را در پی دارد. اولویت دولت بایدن باید پایان دادن به جنگ‌ها در خاورمیانه باشد و درست نیست که دولت بایدن صرفا به لغو مجوز‌های فروش سلاح اکتفا کند.»

او همچنین نوشت که اکنون زمان مناسبی برای فروش حجم عظیم سلاح به امارات نیست، چرا که این کشور نقش مخربی در جنگ یمن و لیبی دارد و پیش از این نیز سابقه داشته که سلاح‌های آمریکایی را به گروههای تروریستی داده یا از آن‌ برای سرکوب داخلی استفاده کند. امارات در کنار شبه نظامیان همسو با خود که آن‌ها را مسلح کرده و آموزش داده است، دست به شکنجه و آدم‌ربایی در یمن می‌زند و اگر جو بایدن برای پایان جنگ در یمن جدی است، پس باید صادرات سلاح به تمامی اعضای ائتلاف سعودی را متوقف کند.

او قرارداد تسلیحاتی ۲۳ میلیارد دلاری آمریکا و امارات متحده عربی  را بزرگترین قرارداد تسلیحاتی میان دو کشور دانست و گفت که علاوه بر این آمریکا تا کنون ۵۹ میلیارد دلار سلاح به امارات فروخته است. از بالگردهای تهاجمی و خودروهای زرهی و دهها هزار بمب‌های نقطه‌زن که همه آن‌ها در جنگ یمن استفاده می‌شود.

«جو بایدن» در زمان رقابت انتخاباتی و پس از پیروزی همواره مدعی شده است که به دنبال پایان جنگ یمن است، با این حال مسئولان دولت صنعاء می‌گویند که منتظر اقدام عملی هستند و با توجه به سابقه بدعهدی‌های آمریکا، اعتماد به سخنان مقامات این کشور ندارند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار وحید مجید گفت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح نموده اند.

سردار مجید گفت: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد