Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@06:21:46 GMT

وبینار ملی راهکارهای ازدواج موفق برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۸۶۷۸

وبینار ملی راهکارهای ازدواج موفق برگزار شد

وبینار ملی راهکارهای ازدواج موفق با حضور و سخنرانی اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان برگزار شد.

به گزارش برنا؛ وبینار ملی راهکارهای ازدواج موفق به همت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و مشارکت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و موسسه مردم نهاد پارک سلامت روان حاجات، صبح امروز به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعظم کریمی در این وبینار با بیان این که یک ازدواج موفق می تواند باعث آسایش جسم و آرامش روان فرد و جامعه باشد، افزود: هر قدر که ازدواج جوانان به تاخیر بیفتد تاثیرات منفی آن دامان جامعه را در بر خواهد گرفت.

او تاکید کرد: حل مشکل ازدواج جوانان نیازمند همدلی همه نهاد های اجتماعی و دولت و خانواده است که بتوانند جامعه را از این بحران برهانند.

کریمی انتخاب همسر را از مهم ترین تصمیمات فردی در زندگی دانست و گفت: انتخاب همسر می‌تواند آینده فرد را رقم بزند و تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی و تلاش و کوشش نیازمند است.

کریمی با اشاره به مشکلات و مسائل ازدواج جوانان امروز، گفت: این مشکلات جوانان را بر سر یک دو راهی قرار داده است که یا باید قید ازدواج را زده و آن را به تعویق بیندازند و یا پس از تلاش های طولانی و مرارت های زیاد به سختی به نتیجه خواهند رسید. در بروز این مشکلات نمی توان یک نفر و یا یک نهاد را مقصر دانست بلکه عوامل فرهنگی و اجتماعی زیاد دست به دست هم داده اند تا این سنت الهی را در مسیر سخت و دور از دسترس قرار دهد.

او مشکلات اقتصادی و فرهنگی، کم‌رنگ شدن روحیه مسئولیت‌پذیری، تغییر در روابط میان ‌جنسیتی و آزادی‌های بیشتر، گرایش به تنها زیستی و ترس از دست دادن استقلال فردی را از موانع ازدواج جوانان برشمرد و بر نقش مهم و تعیین کننده خانواده در امور ازدواج تاکید کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، تغییر ذهنیت جوانان به ازدواج و بیان فواید زندگی مشترک، آسان گرفتن مراسم ازدواج، گسترش فرهنگ ازدواج و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های انتخاب همسر و هنر همزیستی همسران، گسترش مراکز مشاوره ازدواج و خانواده و فرهنگ سازی با ابزار ساخت کلیپ ها ، انیمیشن و فیلم های مناسب برای جوانان و خانواده ها را از مهمترین راه کارهای حل مشکلات و موانع ازدواج جوانان دانست.

او در بخشی از این وبینار به درصد تغییرات ازدواج و طلاق سال 98 نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: نسبت طلاق به ازدواج در استان های کشور تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و از حدود 47 درصد تا 8 درصد متغیر است.

کریمی تصریح کرد: میانگین نسبت طلاق به ازدواج سال 1398 در کل کشور 33 درصد است که در این بین بیشترین درصد طلاق به ازدواج مربوط به استان های البرز و تهران با 47 و 46 درصد و کمترین میزان مربوط استان سیستان و بلوچستان با 8 درصد است که تفاوت فاحشی با کل کشور دارد. به طور کلی استانهای البرز تهران، مازندران، گیلان، قم، خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، قزوین، سمنان، فارس در نسبت طلاق به ازدواج به ترتیب در نسبت بالاتری از میانگین کشوری قرار دارند و بقیه استان ها از میانگین کشوری کمتر هستند.

او همچنین به بررسی آمار ازدواج و طلاق در 8 ماه اول سال 99 و تغییرات آن نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: تعداد ازدواج‌های ثبت شده در کل کشور در 8 ماهه اول سال گذشته، 352.429 مورد ازدواج بوده که این آمار در 8 ماهه اول سال 99 به عدد 369.646 مورد افزایش پیدا کرده است که حاکی از افزایش حدود پنج درصدی آمار ازدواج است.

لازم به ذکر است در این وبینار، به موضوعات « آشنایی با مهارت های خود شناسی توسط دکتر حسن رهگذر»، « تاثیر روابط پیش از ازدواج در شکل گیری ازدواج موفق یا ناموفق توسط دکتر ژاله رفاهی»، « توسعه راهکارهای سبک زندگی زناشویی کارآمد، توسط دکتر سیامک سامانی» و « چالش های زندگی مشترک توسط دکتر فاطمه حسنی » پرداخته شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج موفق طلاق به ازدواج ازدواج جوانان ازدواج موفق توسط دکتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از ۴۱ مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به‌موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت‌ یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر