Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده طلایی ترین دوران طلایی پوشان اصفهان، این بار در لب خط، در قامت سرمربی، نجیب و باوقار، ایستاده است.

محرم نویدکیا، یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، حالا سرمربی یکی از بهترین سپاهان های فصول اخیر لیگ است. به نظر می رسد او توانسته است در روزگار بی‌اخلاقی و بی‌اخلاق‌ها، نجابت و وقار خود را به تیم تزریق کند و سپاهان را حرفه‌ای تر از گذشته سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری؛ سپاهان اصفهان از ابتدای لیگ برتر ایران، یکی از بهترین و بزرگ ترین تیم های لیگ بوده است و همیشه نام این باشگاه به عنوان مدعی اصلی قهرمانی ایران مطرح بود. چه بسا اغراق نباشد اگر بگوییم که لیگ ایران سه قطبی است. سپاهان، استقلال و پرسپولیس. حال باشگاه هایی بوده اند که در فصولی خود را به این سه تیم بزرگ نزدیک کرده اند و با این سه تیم بر سر جام رقابت کردند. همچون استقلال خوزستان، فولاد، تراکتور و .... 

محرم نویدکیا اما نقش پررنگی در این بزرگی سپاهان داشته است. او از ابتدای شروع لیگ برتر ایران، در ترکیب سپاهان اصفهان حضور داشته است و غیر از تنها یک فصل حضور در بوندس لیگا، همیشه به پیراهن زرد سپاهان وفادار بود. نویدکیا که در دومین دوره رقابت های لیگ برتر به همراه سپاهان قهرمان شد و جام قهرمانی را بالای سر برد و جوان ترین کاپیتانی شد که قهرمان لیگ برتر می شود، تاکنون 4 بار دیگر نیز قهرمان لیگ برتر شده است و در مجموع با 5 قهرمانی لیگ و 1 نایب قهرمانی، پس از سیدجلال حسینی، پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران است.

نویدکیا همچنین 4 بار جام حذفی را برده است، یک بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است و در رده ملی نیز به همراه تیم ملی امید در بازی های آسیایی مدال طلا گرفته است و یک بار نیز در مسابقات غرب آسیا سوم شد. نویدکیا همچنین 2 بار به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شده است.

او در سال هایی که پرسپولیس، استقلال و لیگ های قطر و امارات و در سطح حرفه‌ای بوندس لیگای آلمان، مقصد رویایی بازیکنان فوتبال در ایران بود، هیچ وقت حاضر به ترک سپاهان نشد و وفادارانه تا آخرین روز فوتبالش پیراهن طلایی را پوشید.

محرم با این همه افتخار اما جزو بدشانس ترین بازیکنان فوتبال نیز بود. مصدومیت هایی که باعث شدند او روزهای زیادی از دوران حرفه ای اش را با درد دست و پنجه نرم کند و همچنین این مصدومیت ها پیراهن تیم ملی ایران را از او دور کرد. قطعا همه به این نکته باور دارند که اگر مصدومیت و همچنین هافبک های پرتعداد و سطح بالای ایران در دهه هشتاد نبودند، قطعا محرم می توانست در عرصه ملی بیشتر بازی کند و موفق تر باشد. او یکی از باکلاس ترین هافبک های فوتبال ایران بوده است.

حالا از ابتدای لیگ بیستم، محرم در قامت سرمربی هدایت تیم محبوبش را در دست گرفته است. او که فصل را خوب آغاز نکرد و در لیگ قهرمانان آسیا نتایج بدی گرفت، در لیگ برتر کم کم توانست به ترکیب برنده خود دست پیدا کند و سپاهان را پله پله بالا بیاورد و حالا در انتهای نیم فصل اول فوتبال ایران، سپاهان در جایگاه دوم جدول است و نسبت به تیم صدرنشین تنها 2 امتیاز کمتر دارد. محرم در تهران، پرسپولیس را متوقف کرد و در اصفهان نیز استقلال را شکست داد تا نشان دهد که تیمش در این فصل یکی از مدعی ترین تیم های لیگ است و پرسپولیس، استقلال یا هر تیم دیگری که بخواهند برای قهرمانی تلاش کنند، باید با حریف قدرتمندی بجنگند.

بازی های سپاهان در این فصل 43 گل داشته اند و این بسیار بالاتر است نسبت به میانگین کل لیگ برتر. سپاهان درست است که 18 گل خورده است و این برای تیمی که سودای قهرمانی در سر دارد زیاد است، اما آن ها 25 گل نیز زده اند، بیش از هر تیم دیگری در لیگ بیستم.

اما سوای همه بحث های آماری و تاکتیکی، چیزی که انگیزه نوشتن این ستایش نامه شد، روحیه حرفه‌ای محرم نویدکیا است. او که زمانی رهبر بهترین سپاهان تاریخ بود و در عین موفقیت، شهرت و محبوبیت بسیار زیاد، یکی از اخلاق مدار ترین بازیکنان نیز بود، حالا در قامت سرمربی، بار دیگر این روحیه و اخلاق خود را به نمایش گذاشته است. اخلاق حرفه ای او که می تواند درسی باشد برای بازیکنان و خصوصا مربیانی که در لیگ برتر تیم دارند و هر روز یک حاشیه، یک مصاحبه، یک جنجال از آن ها شاهد هستیم.

یادمان هست، در فصول گذشته، گاهی اوقات یک پای جنجال ها و بیانیه پراکنی ها و دعواها و حواشی لیگ برتر، سپاهان اصفهان بود. حالا با حضور محرم نویدکیا، سپاهان او یکی از بی حاشیه ترین تیم های لیگ بوده است که خود را قاطی جنگ بیانیه ای و مصاحبه ای و حاشیه ای نمی کند. سپاهانی که دوست داشتنی تر از همیشه شده است. 

محرم هفته گذشته در برنامه فوتبال برتر حاضر شد، او از موهایش گفت که از استرس زیاد ریخته اند، از روزهای سختی که داشته است، محرم در بخشی از صحبت هایش گفت:

این را مطمئنم سپاهانی ‌ها اول به دنبال فوتبال زیبا هستند و در مرحله بعد به کسب امتیاز فکر می‌کنند. در تیم من همه باید قوانین را رعایت کنند. با خودم عهد کرده‌ام کاری به داوران نداشته باشم. امیدوارم در این رابطه، خودم‌ را بتوانم همیشه کنترل کنم.

گویی محرم اخلاق، نجابت، وقار و کاریزمای خود را به سپاهان نیز تزریق کرده است و این تیم را حرفه ای تر از گذشته ساخته است. اخلاق در روزگار بی اخلاقی، در روزگار بی اخلاق ها.

 

اخبار داغ 

لیست نقل و انتقالاتی استقلال با 3 ورودی و بدون خروجی! ماجرای پنجره بسته پرسپولیس به آسیا کشیده شد | آبروی ایران را نبرید! درخواست اعدام برای خلبان تهرانی که مشروب خورد + جزییات دادگاه ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت تردید مسی برای قبول پیشنهاد نجومی عربستانی ها ابتلای اعضای کادرفنی منچستریونایتد به کرونا، مانع لغو بازی آن ها با نیوکاسل نمی شود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال ایران محرم نویدکیا لیگ برتر حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است

به گزارش خبرنگار مهر، ژوزه مورایس شامگاه یکشنبه در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال خوزستان اظهار کرد: بازی فردا بسیار حساس خواهد بود، مقابل تیمی که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند، تلاش و انگیزه ۲ برابر خواهد کرد و اگر بخواهیم پیروز شویم باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: برای بازی آماده شده‌ایم، نمی‌خواهم پیش‌بینی کنم، در مورد آینده فکر می‌کنم و سعی می‌کنم مثبت فکر کنم تا آینده بهتر داشته باشیم؛ به آینده فکر می‌کنم اما دوست دارم در لحظه باشیم و امروزم بهتر از دیروز باشد، آدمی نیستم که برنامه ۱۰ ساله داشته باشم اما آینده را برای همه خوب مثل بهشت می‌بینم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: برای بازی آماده شدیم و ذهنیت بازیکنان آماده است، هر بازی و هر حریف متفاوت است و هر تیمی کیفیت و قدرت خود را دارد، بازی‌ها اصلاً آسان نیست و باید به حریف احترام بگذاریم.

وی تصریح کرد: به کیفیت خودمان نیز اعتقاد داریم اما برخی موارد مانند بازی نفت آبادان رخ می‌دهد، باید بپذیریم و گذر کنیم، باید مسؤولیت‌پذیر باشیم؛ این فصل از یک زمانی به بعد اتفاقات غیرعادی شد و نتایج خیلی نزدیک بودند؛ به دلایل مختلف، استقلال خوزستان یکی از تیم‌های خوب است، برخی مواقع نتوانستیم کنترل کنیم و در مورد بازی با نساجی یا آلومینیوم اگر صحبت کنیم، می‌بینیم که لیگ آسان نیست.

مورایس ادامه داد: همچنین در مورد اتفاقات ورزشگاه آزادی: هر نوع توهینی به بانوان یا آقایان، خلاف ارزش‌های انسانی است؛ باید همدیگر را درک کنیم، دوستی ارزش‌های بالای انسانیت است و توهین هیچ جای دنیا پذیرفته نیست.

وی گفت: چیزی که در ایران برایم بسیار جالب بود و تحسینش می‌کنم، آن است که در ایران به برخی جنبه‌های اخلاقی حساس هستند. به هر حال بچه‌هایی هستند که فوتبال را دوست دارند و می‌بینند، وقتی یک بازی فوتبال را به نمایش می‌گذاریم، نماینده آموزش مردم شهر، منطقه و کشور است اما مردم در بعضی موارد سطح آموزشی که نشان داده می‌شود را دوست ندارند و این موارد به دور از اخلاقیات است.

کد خبر 6097662

دیگر خبرها

  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • مورایس: مراقبت ایرانی‌ها از جنبه‌های اخلاقی را تحسین می‌کنم
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • برای فوتبال ما قشنگ نبود سپاهان و تراکتور بالای جدول باشند | بعضی چیزها در شان و شخصیت جواد نکونام و استقلال نیست
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • بحران کاریزما در پرسپولیس؟ | اتفاق آـزار دهنده در بازی با سپاهان