Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس بسیج اقشار خراسان شمالی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا برای ورود به تعیین و تکلیف معدن آلبلاغ اعلام آمادگی کرده است اما در حال حاضر رسیدگی به این موضوع در اختیار ایمیدرو است.

حاتمی سوم اسفند ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص بررسی وضعیت معدن آلبلاغ با اشاره به اینکه سازمان ایمیدرو در بحث معدن آلبلاغ بسیار کند عمل می‌کند و این موضوع نارضایتی مردم استان را به دنبال داشته است، افزود: معدن آلبلاغ براساس بررسی‌های اولیه برای حدود ۵ هزار نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد می کند که حدود دو میلیون تن سنگ سرب و روی در این معدن وجود دارد و تاکنون اقدام مناسبی از ایمیدرو دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اشتغال زایی معدن آلبلاغ برابر با صنایع پتروشیمی و آلومینیا در استان است، اظهار کرد: سازمان ایمیدرو در حال حاضر متولی اکتشاف شده است و برابر با قوانین جاری برداشت و حفاری غیر مجاز محسوب می شود اما در حال حاضر دلالان، سنگهای این معدن را کیلویی پنج الی هشت هزار تومان از افراد منطقه خریداری می کنند و به کارخانه ها به قیمت ۵۰ هزار تومان می فروشند که بیشترین سود را دلالان از معدن به دست می آورند.
حاتمی با اینکه عدم وجود امنیت، نبود زیرساخت های لازم و... مرحله ارزش گذاری و سنجش ذخایر معدن را با مشکل مواجه کرده است، تصریح کرد: شرکت همیاران فهیم طوس مقرر شده که امنیت منطقه را برقرار کرده و اجازه بهره برداری ندهند اما همچنان حفاری در این منطقه وجود دارد و انتظار می رود که ایمیدرو به تعهدات خود پایبند باشد.
رئیس بسیج اقشار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم الانبیا نیز برای تعیین و تکلیف معدن آلبلاغ اسفراین اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: در حال حاضر ۳۶۰ نیروی حفاظتی در معدن آلبلاغ حضور دارند و امنیت منطقه را برقرار کردند.
حاتمی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در استان بسیار مورد اهمیت است، افزود: قرارگاه خاتم الانبیا تا شعاع ۴۰ کیلومتری معدن آلبلاغ را از نظر آسیب های اجتماعی و... مورد توجه قرار می‌دهد و برای مباحث امنیتی و مسائل مربوط به معدن تمام ظرفیت خود را به کار خواهد گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معدن آلبلاغ اسفراین قرارگاه خاتم الانبیاء ايميدرو استانی شهرستانها قرارگاه خاتم الانبیا معدن آلبلاغ حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز

ایسنا/البرز مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

محمد انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ معدن فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر معادن استان به مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه و سنگ لاشه ساختمانی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر معادن البرز در کدام مناطق متمرکز است، گفت: محدوده تهراندشت در شهرستان ساوجبلاغ بیشتر معادن البرز را در خود جای داده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در این معادن صورت گرفته و ۹۸۵ نفر هم در آنها مشغول به کار هستند.

مدیر کل صمت البرز با اشاره به پروانه‌های جدیدی که سال گذشته صادر شده، افزود: سال گذشته در مجموع شش فقره پروانه بهره برداری معدن و شش فقره پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

انصاری ابراز کرد: علاوه بر این، سال گذشته صلاحیت هشت معدن به دلیل عدم فعالیت و انجام تعهدات قانونی بهره بردار سلب شده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی معدن غیرفعال در استان گفت: در حال حاضر ۳۰ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که با برگزاری جلسات مختلف در صدد فعال سازی آنها هستیم.

انصاری افزود: با اولویت برنامه جامع وزارت صمت در راستای توسعه معادن کشور، تمامی ظرفیت‌های معدنی استان مورد توجه قرار خواهند گرفت تا از فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این بخش بهره برداری لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی