Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:25:43 GMT

مجمع خیرین فرهنگ‌ساز در کرمانشاه تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۹۱۷۴

مجمع خیرین فرهنگ‌ساز در کرمانشاه تشکیل می‌شود

«بهرام فاضلی زاد» روز یکشنبه در نشست با هیات مدیره خانه صنعت و معدن کرمانشاه، توسعه را مستلزم رشد و پیشرفت متوازن و متناسب ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی دانست و افزود: محور و شاخصه اصلی توسعه دانایی است و دانایی با آموزش امکان پذیر است، آموزشی که منجر به تغییر رفتار شود.

او سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر را کمک به ارتقا شاخص های اجتماعی جامعه عنوان کرد و از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی خواست در حوزه فرهنگ و هنر در راستای ارتقا زیرساخت‌های فرهنگی و به تبع آن تغییر رفتار در جامعه سرمایه گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی زاد با اشاره به وجود هنرمندان بزرگ کرمانشاه در زمینه های مختلف، شعر و ادبیات، گرافیک، خوشنویسی  و موسیقی در سطح کشور گفت: متاسفانه در معرفی بزرگان استان به جامعه و کشور کاری انجام ندادیم و باید در این زمینه کارهای فرهنگی بسیار زیادی صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های خیرین در زمینه های احداث کارخانه، مسجد، بیمارستان،  مدرسه و شیرخوارگاه در سطح استان گفت: بزرگان کارآفرین استان نیز برای الگوبرداری فرهنگ جامعه از آنان به خوبی معرفی نشدند.

 مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی استان کرمانشاه در ادامه خواستار امضا یک تفاهم نامه همکاری بین خانه صنعت و معدن و این اداره کل برای اجرای برنامه های هنری و فرهنگی مختلف شد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تمام امکانات خود را در اختیار آموزش نیروی کار و اجرای برنامه های تبلیغاتی و برگزاری آیین های خانه صنعت و معدن می گذارد.  

فاضلی زاد همچنین با اشاره به حمایت تسهیلاتی اداره کل فرهنگ ارشاد و اسلامی کرمانشاه از واحدهای تولیدی مرتبط با این اداره کل در بحث جبران خسارت های ویروس کرونا گفت: این اداره با تمام وجود از بحث اشتغال و واحدهای تولیدی مرتبط با خود حمایت می کند.

خانه صنعت و معدن کرمانشاه رتبه سوم کشور را دارد

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در این دیدار با استقبال از تشکیل مجمع خیرین فرهنگ ساز گفت: خانه صنعت و معدن کرمانشاه با وجودی که جزء استان‌های صنعتی کشور نیست اما به واسطه خدمات زیادی که انجام داده است رتبه سوم کشور را دارد.

«فرهاد مرزی» در ادامه یکی از اقدام های مهم خانه صنعت و معدن استان را ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اعلام کرد و گفت: ۹۰ درصد مصوبات کارگروه اشتغال و رفع موانع تسهیل استان که دبیر آن خانه صنعت و معدن است، اجرا شده است.

او همچنین از جمله اقدام های خانه صنعت و معدن کرمانشاه را تشکیل اولین مجمع غذایی و اقتصادی در کشور، اولین مجمع فنی و حرفه ای خانه صنعت و معدن در کشور، راه اندازی نمایشگاه توانمندی واحدهای تولیدی استان با ۹۸ غرفه اشاره کرد.

مرزی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵۰ مجوز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی توسط خانه صنعت و معدن استان صادر شده است.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن کرمانشاه همچنین گفت: این خانه در بحران شیوع بیماری ویروس کرونا ۷۵۰ میلیون تومان در پویش ایران همدل کمک کرد و در زمینه های مختلف از اعضا، بیماران خاص و تیم های ورزشی استان حمایت کرده است.   

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اخبار کنکور خانه صنعت و معدن واحدهای تولیدی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان