Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، شش شرکت فناوری فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت، تیک تاک، توئیتر و ردبابل اعلام کرده‌اند از قوانین تازه دولت استرالیا برای جلوگیری از نشر اخبار دروغ و جعلی تبعیت کرده و به مفاد آن پایبند خواهند بود.

قوانین یادشده توسط گروهی موسوم به صنعت دیجیتال یا دیجی در استرالیا تهیه شده که یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حقوق فعالان صنعت دیجیتال در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار تدوین این قوانین از دسامبر سال ۲۰۱۹ آغاز شده است.

قوانین یادشده در هفت بخش تدوین شده‌اند که در آنها بر ضرورت رعایت آزادی بیان و نیز عدم پاک شدن محتوای منتشر شده در پلتفرم‌های مختلف تنها در صورت طرح ادعای نادرست بودن آن قبل از اثبات قانونی موضوع، تاکید شده است.

رعایت حریم شخصی کاربران پلتفرم‌ها توسط مدیران و گردانندگان آنها و ضرورت مقابله با اخبار جعلی با رعایت امنیت و حریم شخصی کاربران اینترنت مساله دیگری است که در این قانون به آن پرداخته شده است.

توانمندسازی کاربران نکته دیگری است که در این قانون به آن اشاره شده است. بر همین اساس، پلتفرم‌ها باید به کاربران کمک کنند انتخاب‌های مناسبی برای دسترسی به محتوای رسانه‌ای دیجیتال انجام دهند تا کمتر در معرض اخبار و اطلاعات جعلی قرار بگیرند. حمایت از تحقیقات مستقل در مورد سیاست گذاری‌های پلتفرم‌ها و فرایندهای تبلیغاتی نیز در این قانون پیش بینی شده است.

در انتهای این مجموعه قوانین، پلتفرم‌ها به کسب اطمینان از امنیت خدمات و محصولات خود و تلاش برای شناسایی حساب‌های کاربری مشکوک و خرابکار ملزم شده‌اند.

کد خبر 5153149

منبع: مهر

کلیدواژه: گوگل فیس بوک توییتر استرالیا اخبار جعلی ایرانسل ویروس کرونا همراه اول تحقیقات علمی نوآوری موبایل فناوری فضایی تبیان حاکمیت سایبری مریخ اینترنت فیس بوک شبکه ملی اطلاعات هوش مصنوعی پلتفرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کوالالامپور، دانشجویان استرالیایی هم صدا با دانشجویان آمریکا ضمن اعلام همبستگی با مردم بی پناه فلسطین، علیه جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی در کشتار غیر نظامیان غزه تظاهرات کردند.
دانشجویان دانشگاه سیدنی با برپایی چادر و استقرار در پایگاه ثابت مقابل ساختمان این دانشگاه، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و قطع روابط مالی دولت استرالیا با این رژیم کودک کش شدند...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: 
دانشجویان استرالیایی

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • سلطان گولر: رئال تسلیم جواهر ترک
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا