Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره امور معادن سازمان صمت خراسان شمالی از دست درازی برخی از سودجویان به معادن اطراف معدن آلبلاغ برای برداشت سرب و روی خبر داد.

وحید ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: فشار بر روی سودجویان برای خروج از معدن آلبلاغ و جلوگیری از برداشت غیرمجاز آن ها موجب شده تا تعدادی از افراد به معادن اطراف این معدن برای برداشت ماده معدنی سرب و روی دست درازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما باید به این نکته توجه شود که معادن سرب و روی واقع شده در اطراف آلبلاغ فقط رگه هایی از این ماده معدنی دارند که عیار و کیفیت آن به سرب و روی آلبلاغ نمی رسد و از سوی دیگر این معادن دارای پروانه بهره برداری هستند و هیچ کسی اجازه ورود و برداشت از معدن به جزء شخصی که پروانه را دریافت کرده است، ندارد.

ابراهیمی افزود: دست درازی توسط برداشت کنندگان غیرمجاز به یکی دو معدن در منطقه سنخواست و امین الله اسفراین انجام شده که دارندگان پروانه بهره برداری این معادن به دستگاه قضا شکایت کرده اند که بعد از ارسال دستور قضایی، نیروی انتظامی به منظور کنترل برداشت کنندگان غیرمجاز وارد عرصه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خراسان شمالی بر روی کمربند سرب و روی قرار گرفته است، صحت دارد؟ تاکیدکرد: این موضوع صحت ندارد، مقدار ماده سرب و روی موجود در معدن آلبلاغ مناسب و اقتصادی بوده که با برقراری امنیت کامل در منطقه و سرمایه گذاری می توان به ارزش افزوده و اشتغال خوبی دست یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: اما در بقیه مکان ها فقط رگه هایی از سرب و روی مشاهده می شود که از عیار بالایی برخوردار نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن سرب و روی خراسان شمالي معدن آلبلاغ اسفراین سرب و روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز

«مصطفی رجبی مشهدی» از قوانین جدید و سختگیرانه برای مقابله با استفاده کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز خبر داد و گفت: این قوانین به منظور حفظ حقوق مشترکان سراسر کشور و پایداری شبکه برق تدوین شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ٨ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و به مراکز قضایی واگذار شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه برای تأمین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث می‌شد، تصریح کرد: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه براساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد، تاکید کرد: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت توانیر با توصیه به علاقه‌مندان این کسب و کار برای دریافت مجوز‌های لازم گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن