Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:12:28 GMT

۴۴۰میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۶۴۳۷

۴۴۰میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره شد

عبدالطیف عباسی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان آبگیری نسبت به ۳۰۸میلیون مترمکعب آبگیری سد شهید رئیسعلی دلواری در سال گذشته ۱۳۲میلیون مترمکعب افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: سد شهید رئیسعلی دلواری به‌ عنوان بزرگترین سد استان بوشهر ۶۹۵ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که با توجه به آبگیری انجام شده هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد از ظرفیت این سد آبگیری شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی نژاد اضافه کرد: همچنین از اول سال آبی جدید تاکنون سد تنگ ارم با چهار میلیون مترمکعب ظرفیت به صورت کامل آبگیری و از ظرفیت ۱.۸ میلیون مترمکعبی سد ارغون  نیز ۷۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده‌است.

عباسی نژاد اضافه کرد: باتوجه به بارندگی‌های انجام شده و آبگیری سدهای استان بوشهر در زمینه تامین آب‌های سطحی مشکلی در این استان وجود ندارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: این استان همچنان در زمینه تامین آب زیرزمینی ضعیف و با مشکلاتی روبرو است که اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، بهره‌وری مناسب و بهینه از منابع آب موجود و الزام کشاورزان در زمینه اجرای الگوی کشت تعریف شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی ضروری است.

وی ادامه داد: از ۱۶ محدوده مطالعاتی استان بوشهر هشت محدوده ممنوعه و چهار محدوده ممنوعه بحرانی است.

عباسی نژاد با اشاره به اینکه پنج دشت استان بوشهر سالانه افت بیش از یک متر را تجربه می‌کنند گفت: کسری مخزن سالانه آبخوان‌های این استان ۳۰ میلیون مترمکعب ارزیابی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حالی که حداکثر برداشت مجاز از منابع آب تجدیدپذیر ۴۰ درصد است، در زمان حاضر بیش از ۸۰ درصد این منابع برداشت می‌شود و این موضوع این استان ما را در مرز تنش آبی قرار داده‌است.

سد ذخیره آب رئیسعلی دلواری روی روخانه شاپور در بخش شبانکاره شهرستان دشتستان احداث شده‌است.

برچسب‌ها بوشهر رئیسعلی دلواری بارندگی شرکت آب منطقه ای شبانکاره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر رئیسعلی دلواری بارندگی بوشهر رئیسعلی دلواری بارندگی شرکت آب منطقه ای شبانکاره اخبار کنکور رئیسعلی دلواری میلیون مترمکعب استان بوشهر عباسی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است