Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به موافقتنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته‌ای کشور، گفت: ضمن تبریک ایام ماه رجب و میلاد امام جواد (ع) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خود یکی از افتخارات مجلس یازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئول اجرای قانون طبق مفاد آن آقای رئیس جمهور و مسئولان اجرایی هستند، با توجه به اظهارات متناقضی که آقای رئیس جمهور در این موضوع در تصویب قانون و بعد از آن داشتند تردید جدی در حسن نیت دولت داریم و این بیانیه مشترک بین آژانس و سازمان انرژی اتمی بر تردید‌های ما افزوده است.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: در این که حسن نیت در اجرای قانون وجود ندارد، سوال ما این است که آیا این بیانیه لازم الاجراء است یا نه، اگر لازم الاجراء است و قانون را خدشه دار می‌کند باید به تائید و تصویب مجلس برسد. اجرای این بیانیه به نوعی قانون را دور می‌زند و چرا باید طبق این قانون ۳ ماه زمان پیش بینی کنیم و تعهداتی که باید در این قانون اجرایی شود را لغو کنیم.

کریمی تصریح کرد: دولت متاسفانه سابقه بدی در قانون شکنی دارد و به این موضوع عادت کرده و به نظر من مجلس نباید در خصوص این قانون شکنی‌ها کوتاه بیاید. مقام معظم رهبری فرمودند برجام بدون لغو تحریم‌ها خسارت محض است آیا تحریم‌ها برداشته شد؟ که ما مجددا مهلت جدیدی را به آژانس و طرف‌های برجامی می‌دهیم.

وی مطرح کرد: چه اعتمادی به آژانس است با توجه به موضوع جاسوسی برخی از بازرسان آن‌ها و مستنداتی که وجود دارد و این‌ها بار‌ها اطلاعات مهم کشور را جابه جا کرده اند.

کریمی گفت: موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای بسیار جدی است و همین بازرسان آژانس با بردن بسیاری از این اطلاعات، زمینه آن را فراهم کرده اند. طبق قانون تداوم اعمال نظارت‌های پادمانی را پذیرفته ایم و روی آن بحثی نیست، آنچه که الان در این بیانیه است، فراتر از پادمان است و زمینه نظارت‌ها را باز می‌کند و این خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: کسانی که در موضع برجام در این مجلس آمدند و قسم خوردند و برجام را بر این ملت تحمیل کردند، دیگر حرفشان برای ما حجت نیست! مجلس شورای اسلامی همیشه در رأس امور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی مجلس توافق برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت سوئیس زمان برگزاری کنفرانس صلح اوکراین را ۱۵ و ۱۶ ژوئن(۲۶ و ۲۷ خرداد) اعلام کرد.

در بیانیه دولت سوئیس اشاره شده است که بیش از ۱۶۰ هیات از کشورهای جهان به این کنفرانس دعوت شده‌اند. البته در این فهرست نام روسیه به عنوان یک طرف جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

سوئیس در ماه فوریه از برنامه این کشور برای میزبانی از اجلاسی بزرگ تا تابستان خبر داد اما در آن برهه جزئیاتی درباره این برنامه اعلام نکرد. بِرن در تازه‌تریم بیانیه‌ دولت سوئیس درباره این اجلاس اعلام کرد که مسکو «در این مقطع»، به کنفرانس دعوت نشده است.

مسکو پیشتر این اجلاس پیشنهادی را «بیهوده» توصیف و اعلام کرد که در آن شرکت نخواهد کرد حتی اگر دعوت بشود. اوکراین اعلام کرده است که اگر مسکو با فهرستی از پیش‌شرط‌های کی‌یف موافقت کند، دعوت خواهد شد. روسیه این پیش‌شرط‌ها را «بی‎‌معنی» خوانده است.

دولت سوئیس مدعی است که هدف این اجلاس «صلح در اوکراین» و رسیدن به ادراکی مشترک از مسیر نیل به «صلح عادلانه و پایدار» است. ویولا امهرد، رئیس جمهور سوئیس در پیامی در ایکس نوشت که «همکاری و مشارکت جهانی، کلید شکل دادن آینده‌ای صلح‌آمیز است.»

از جمله هیات‌های مدعو این اجلاس می‌توان به اعضای جی۷، جی۲۰، بریکس، اتحادیه اروپا، سازمان‌های بین‌المللی و دو نماینده مذهبی اشاره کرد.

کد خبر 6095304

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند