Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:56:45 GMT

خودکفایی ایران در ساخت پروژه‌های خطوط لوله نفت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۶۹۵۱

خودکفایی ایران در ساخت پروژه‌های خطوط لوله نفت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «سعید ستاری نائینی» صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از ۳ خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و طرح‌های ذخیره‌سازی، گفت: سه پروژه خط لوله نائین- کاشان- ری، شازند- قم- ری و تبریز- خوی - ارومیه به همراه تلمبه‌خانه‌ها و مخازن تعادلی از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با حمایت‌های مدیریتی و مادی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و با همکاری و هماهنگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و با حمایت‌های ملی و مدیریتی شرکت ملی پالایش و پخش به ثمر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حمایت‌های وزارت نفت ارزش ساخت داخل این پروژه‌ها هم‌اکنون ۱۰۰ درصد است که این رقم در طول اجرا اندکی کمتر بوده است؛ اما با اطمینان می‌گویم که اگر امروز بخواهیم پروژه خط لوله جدیدی در کشور بسازیم، این کار به‌طور کامل و ۱۰۰ درصدی با توان داخلی اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تاکید کرد: این نوید را می‌دهیم که بهره‌برداری رسمی از این طرح‌ها ابتدای توسعه و آغاز کار است و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بیش از یک هزار کیلومتر خط لوله و ۱۵ ایستگاه و تلمبه‌خانه در حال ساخت دارد و بزرگترین طرح پالایشگاهی کشور (طرح توسعه پالایشگاه آبادان) نیز در شرایط تحریم و بیماری کرونا توسط این شرکت در حال اجرا و توسعه و پیشرفت است.

ستاری به عنوان مجری پروژه‌های آماده‌بهره‌برداری خط لوله درباره جزئیات این پروژه‌ها گفت: پروژه خط لوله شازند – قم - ری ۹۳ کیلومتر خط لوله ۲۶ اینچ با ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه به همراه ایستگاه حفاظت و توسعه تلمبه‌خانه‌های شازند، قم و ری دارای ارزش سرمایه‌گذاری ۷۷ میلیون یوروست و اشتغالزایی‌ آن در دوران ساخت ۵۰۰ نفر و در زمان بهره‌برداری ۷۰ نفر است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ۹۰۰ هکتار تحصیل اراضی و تملک اراضی انجام شده که با چالش‌های بسیاری همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران کرد: طرح نائین – کاشان – ری نیز شامل احداث ۴۲۰ کیلومتر خط لوله ۲۶ اینچ به ظرفیت انتقال ۲۰۰ هزار بشکه در روز به همراه مخازن تعادلی نائین و توسعه تلمبه‌خانه نائین و احداث تلمبه‌خانه کاشان بوده است.

نائینی افزود: سومین پروژه که سهم اشتغال‌زایی و ساخت داخل بسیار بالایی داشته، شامل ساخت خط لوله تبریز - خوی - ارومیه نیز شامل ۲۲۰ کیلومتر خط لوله ۱۴ اینچ با ظرفیت انتقال روزانه حدود ۱۰۰ هزار بشکه به همراه اجرای تعدادی انشعاب به سمت شهرستان‌های سلماس و خوی است.

برچسب‌ها تبریز شازند وزارت نفت قم ایران شرکت ملی پالایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز شازند وزارت نفت تبریز شازند وزارت نفت قم ایران شرکت ملی پالایش اخبار کنکور کیلومتر خط لوله بهره برداری تلمبه خانه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج

‌طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دستاوردها، ابتکارات و توانمندی‌های خوداتکایی، خودکفایی و خوداشتغالی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در سومین نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات و تولیدات کارگاه‌های خود اتکایی مدارس شبانه‌روزی استان در سنندج عرضه شد.

‌وی بیان کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا دانش‌آموزان ضمن کسب مهارت‌های زندگی و آماده شدن برای ورود به مرحله دیگر از زندگی، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و استعدادهای بالقوه خود را فعل سازند.

محمدی با بیان اینکه در سه غرفه این نمایشگاه توانمندی‌های دانش آموزان با نیاز ویژه شهرستان سنندج به نمایش گذاشته شده، مهارت آموزی را از بهترین کارها برای دستیابی به اشتغال مطمئن دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها دانش آموزان آثار و دست سازه‌های خود را در زمینه‌های مختلف هنری و فنی به نمایش گذاشته‌اند.

وی هدف از حضور دانش آموزان مراکز متوسطه استثنایی در این نمایشگاه را ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد پیوند میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عادی عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان دارای توانمندی‌های زیادی هستند که با فراهم شدن امکانات و بستر مناسب می‌توانند بر محدودیت‌های خود غلبه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: خودباوری و خود اتکایی از محوری‌ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

محمدی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ با نمایش دست ساخته‌های دانش آموزان متوسطه کاردانش خاص هنرستان‌های دخترانه گل‌ها وپسرانه نوآوران سنندج برای بازدید عموم آزاد است.

کد خبر 6090988

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند