Web Analytics Made Easy - Statcounter

وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نقش احزاب در تشویق مردم به حضور در پای صندوق های رای را مهم دانست و گفت: لازمه توسعه مردم سالاری دینی تقویت احزاب و در مقابل،- مطالبه گری از آنها به وسیله راهکارهای قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش اصلی احزاب در عرصه سیاسی، شناسایی و تربیت نخبگان برای اداره امور کشور است.

او ادامه داد: مطالعه شرایط و منابع، برنامه ریزی و ارائه آن برای اداره کشور از وظایف احزاب است. از سوی دیگر بایستی راهکار مناسب برای مطالبه گری از احزاب تدوین شود تا در قبال شعارها و برنامه های خود پاسخگو باشند.

عزیزی تصریح کرد: متاسفانه در چند دهه گذشته احزاب در حاشیه مناسبات سیاسی قرار داشته اند. لذا می بینیم در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری،  مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر ائتلاف های سراسری متشکل از اشخاص ذی نفوذ، تشکل‌های مردمی غیر سیاسی، هیئت های مذهبی و احزاب تحت عناوین مختلف و موقتی تشکیل می شوند، شعار می دهند و پس از انتخابات نیز بساط خود را جمع کرده و می روند، بدون اینکه در قبال عملکرد منتخبین مورد حمایت خود پاسخگو باشند.

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: البته برای فرار از پاسخگویی، در هر دوره از انتخابات با اسامی و شعارهای جدیدی وارد می شوند، شورای هماهنگی اصلاحات، یاران هاشمی، شورای عالی سیاست گزاری اصلاح طلبان، آبادگران، جبهه متحد اصولگرایان، جمنا، شورای ائتلاف که در این تشکل های موقتی احزاب هم در گوشه و کنارها دیده می شوند. بنابراین راهکار اصولی این است که احزاب با شناسنامه و برنامه مشخص نقش آفرینی کنند. اگر این اتفاق بیافتد، مردم هم به احزاب اعتماد خواهند کرد. در غیر این صورت نقش احزاب در انتخابات و تشویق مردم پای صندوق های رای، بعد از رسانه ها و سلبریتی هنری و ورزشی در جایگاه سوم قرار می گیرد که زیبنده احزاب نیست. 

بیشتر بخوانید

برخی اصولگرا‌ها و اصلاح‌طلبان خود را پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری احزاب و تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک وجه انتخابات به مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی برمی‌گردد که بخشی از این حکمرانی به قوه مقننه مربوط می‌شود. انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی هم عمل به تکلیف شهروندی و هم مشارکت در سرنوشت کشور است. این امر موجب تاثیرگذاری مردم بر روند قانونگذاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس، تاثیر مثبت بیشتری برای شرایط کشور دارد و دشمن پیام را دریافت می‌کند. مشارکت بالا در انتخابات هم بر موقعیت ژئوپولتیک، قدرت مانور منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به تحولات منطقه، جنگ عزه و حساسیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اگر سطح مشارکت از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

این داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی ما کاهش می‌یابد و دشمن از اقدامات ناامن‌سازی ایران دلسرد خواهد شد و وقتی دشمن از ماجراجویی‌های امنیتی دلسرد گردد، برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت زیرا دورنمای اقتصادی کشور روشن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های امنیتی کمتر و چسبندگی مردم به فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد اما هرچه از داخل به دشمن پالس داده شود، او دچار توهم  شده و دنبال ماجراجویی امنیتی می‌رود.

ظهره وند خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری مشارکت بالا، دشمن به سمت تعامل فعال و مذاکره حرکت می‌کند نه مخاصمه و ماجراجویی امنیتی. دلسردی از رای دادن تغییری در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که مردم مشارکت فعالی در دور دوم انتخابات داشته باشند. مهم این است که مشارکت بالا و انتخاب هوشمندانه و با شناختی صورت گیرد. چنین انتخابی به بهبود شرایط اقتصادی کشور هم کمک می‌کند اما مشارکت کم موجب ادامه دار شدن عوامل نگرانی های مردم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند