Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@06:58:06 GMT

استفاده از بوئینگ ۷۷۷ متوقف شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۷۷۵۵

استفاده از بوئینگ ۷۷۷ متوقف شود

تین نیوز

شرکت بوئینگ در پی آتش گرفتن موتور جت ۷۷۷ و سقوط اجزای آن بر فراز دنور، اعلام کرد به ایرلاین‌ها توصیه کرده است استفاده از این هواپیما را متوقف کنند.

به گزارش تین نیوز بهنقل از ایسنا، این توصیه برای هواپیماهایی است که موتور آنها از نوع پرات اند ویتنی پی دبلیو ۴۰۰۰ است.

یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ شرکت یونایتد ایرلاینز روز شنبه پس از این که موتور سمت راستش از کار افتاد، به سلامت در دنور به زمین نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در پی این حادثه، رگولاتورهای آمریکا بازرسیهای جدید را اعلام کردند و ژاپن استفاده از این هواپیما را متوقف کرد.

یونایتد ایرلاین روز بعد از حادثه و چند ساعت پیش از اعلان بوئینگ، اعلام کرد به صورت داوطلبانه و موقتا ۲۴ فروند هواپیمای خود را از دور فعالیت خارج می کند.

بوئینگ اعلام کرد در زمانی که  ایرلاین‌ها هواپیماهایشان را به دلیل کاهش تقاضای ناشی از شیوع پاندمی کووید ۱۹ زمین گیر کردند، ۶۹ فروند از این هواپیماها مورد استفاده بوده است  و ۵۹ فروند در آشیانه نگهداری می شدند. این شرکت هواپیماسازی به  ایرلاین‌ها توصیه کرد تا زمانی که رگولاتورهای آمریکا پروتکل بازرسی مناسب را شناسایی کنند، فعالیت این هواپیما را معلق کنند.

مدلهای ۲۰۰-۷۷۷ و ۳۰۰-۷۷۷ که مشمول این تعلیق قرار گرفته اند، بهره وری سوخت کمتری در مقایسه با مدلهای جدیدتر دارند و  اکثر شرکتها در حال خارج کردن آنها از ناوگانشان هستند.

تصاویر پلیس در بروم فیلد کلرادو قطعات بزرگی از هواپیما را نشان داد که شامل یک موتور جدا شده از هواپیمای ۲۶ ساله بود که بیرون محوطه یک خانه افتاده بودند.

هیات ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا اعلام کرد بررسی اولیه از این هواپیما نشان داده که بیشترین آسیب به موتور سمت راست وارد شده و خود هواپیما آسیب جزئی دیده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی کره ۱۶ فروند از این هواپیما را دارد که ۱۰ فروند آن در آشیانه است و آسیا ایرلاینز که ۹ فروند هواپیمای ۷۷۷ با موتورهای پرات اند ویتنی دارد، سرگرم مذاکره با بوئینگ و مقامات مربوط درباره اقدامات لازم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بوئینگ 777 شرکت بوئینگ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخلیج فارس؛ مدیر اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: با توجه به رفت وآمد شناور‌ها در حوضچه بندر و احتمال بروز آتش سوزی الحاق این شناور از نیاز‌های این اداره بود.

بیشتر بخوانید؛ بازگشت یدک کش خلیج فارس چهار به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی
محمدامین امانی افزود: این شناور با ۷ نفر خدمه در بندر جاسک از امروز پهلو گرفته است.
وی گفت: این شناور قبل از پهلوگیری در بندرجاسک در بندرعباس خدمت رسانی می‌کرد.

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک