Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد حسن اختری، مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا در وبینار بین المللی رهبران شهید سمبل ایثار و پیروزی که توسط مرکز امت واحده و با همکاری بنیاد بین المللی عاشورا و آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت ایام ماه مبارک رجب، اظهار کرد: بزرگداشت یاد رهبران مقاومت اسلامی که جان خود را برای دفاع از اسلام فدا کردند و با تاسی از انقلاب امام حسین (ع) توانستند با دشمن صهیونیستی رویارویی کنند و کلمه حق را استوار سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این رهبران به دور از جبهه ها نبودند و از دور رزمندگان را تشویق به جهاد نمی کردند بلکه خود در خط مقدم جبهه با شجاعت و دلاوری در رویارویی با دشمن قرار می گرفتند و در جبهه های جهاد مانند سید عباس موسوی، شهید عماد مغنیه و شهید قاسم سلیمانی جان خود را نثار اسلام نمودند.

سید فادی السید، رئیس مرکز امت واحده نیز درخصوص مفهوم رهبری از دیدگاه اسلام گفت: این مفهوم باید در جامعه بر مبنای سیره عملی و نظری پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار از بعد اجتماعی و سیاسی به مرحله اجرا درآید.

وی با اشاره به ویژگی های عرفانی، اخلاقی، زهد و تقوای رهبران شهید، افزود: این رهبران تلاش کردند تا طرح حضرت امام خمینی (ره) برای بیدار امت و یاری مستضعفین را عملیاتی کنند.

سید فیصل شکر، معاون حزب الله در منطقه بقاع لبنان در بخشی از این وبینار با اشاره به شباهت ویژگی های شهدای مقاومت به بزرگان تاریخ اسلام، بیان کرد: شهید محمد باقر صدر درباره شهید عباس موسوی گفتند ایشان پاره تن من است و سید عباس موسوی فردی عهادی نبود بلکه یک شخصیت منحصر به فرد و فداکار بود.

وی افزود: شهید سید عباس موسوی از این نعمت برخوردار بود که در نجف اشرف همراه حضرت امام خمینی (ره) باشد و پس از تهاجم رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ به لبنان به بیروت بازگشت و به تکالیف الهی در رویارویی با دشمن غاصب عمل کرد و مقاومت را از آنجا به وجود آورد.

شیخ ادیب حیدر، عضو شورای مرکزی حزب الله نیز با بیان خاطرات خود راجع به دیدار با رهبران شهید مقاومت در نجف اشرف، گفت: آنها به وصیت شهید محمد باقر صدر عمل کردند و پس از بازگشت به لبنان نماز جمعه را برپا کرده و وارد میدان مبارزه شدند.

شیخ «راغب راغب حرب» فرزند شهید شیخ «راغب حرب» در این وبینار بین المللی تصریح کرد: شهدای مقاومت با اخلاص خود توانستند مقاومت را در تاریخ به وجود آورند و با دیدگاه و شناخت و بصیرت خود توانستند نسل جدید را تربیت کنند که این نسل ضمن ایمان به اسلام ناب و اصیل توانستند پیرو ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی باشند.

«هدی الموسوی» خواهر شهید «سید عباس موسوی» نیز اظهارداشت: رفتار و سلوک رهبران شهید بر مبنای تعالیم پیامبر اسلام، خدمت به مردم و جهاد با دشمنان است، آنها توانستند معادلات را برهم بزنند و دشمن صهیونیستی را ناکام بگذارند آنها قهرمانانی را در کشورهای مختلف از جمله یمن تربیت کردند.

وی افزود: شهید سید عباس موسوی علم و عمل را باهم درآمیخت و توانست در کنار جهاد، سلوک و عرفان و تقوا نیز داشته باشد.

سید یاسرعباس موسوی فرزند دبیرکل سابق حزب الله هم در این وبینار گفت: شهید سید عباس موسوی همواره بر گفتمان بین مردم و رهبران تاکید داشتند و تلاش بسیاری کرد میان مذاهب و طوائف اسلامی و غیراسلامی هم افزایی ایجاد کند و با سفر به کشورهای مختلف با اخلاق و ایمان حقیقی، آنها را جمع کند و آنها را از تفرقه و اختلاف دور کند.

وی با بیان اینکه اصلاح و تقریب میان مذاهب و طوائف اسلامی و غیر اسلامی از اهداف شهید موسوی بود، گفت: شهید موسوی تلاش می کرد این گروهها در راه اهداف مقدس یعنی آزادی قدس شریف، ید واحد تشکیل دهند.

در پایان این وبینار قطعنامه ای با محورهای ذیل صادر شد:

- یکی از عوامل پیروزی نهضت و قیام مردمی در جهان، خون رهبران شهید مقاومت اسلامی است زیرا این رهبران پیشتازان مبارزه و زهد می باشند.

- پیروی از سیره نظری و عملی امام حسین (ع) د به عنوان الگوی حسنه رهبران مقاومت اسلامی در جبهه های مبارزه علیه دشمن قرار گرفته است.

- نور و پرتو ولایت برگرفته از علم و بصیرت است که رهبران شهید مقاومت از آن بهره گرفته اند.

- انقلاب اسلامی ایران رحمت و خیر و پشتیبان مستضعفین در برابر مستکبرین و دشمنان خدا می باشد.

- راه ولایت فقیه به عنوان شناخت روشن و برگرفته از اسلام محمدی اصیل و به دور از مصلحت گرایی و هوای نفس است.

- ضرورت آمیختن علم و عمل و عشق به پروردگار و جهاد و تقوی

- رهبری به عنوان ابزار کارآمد در جهاد با دشمنان و خدمت به مردم است.

- تلاش مضاعف برای تحقق وحدت عملی در مسائل مهم و بزرگ به ویژه مسله فلسطین یک ضرورت است.

- تأکید بر گفت و گو و تقریب و همبستگی بین مذاهب اسلامی

کد خبر 5153581

منبع: مهر

کلیدواژه: مقاومت اسلامی قاسم سلیمانی آیت الله اختری تازه های نشر کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ترجمه انتشارات سروش نقد کتاب کتاب تجدید چاپ تاریخ معاصر رضاخان پهلوی انقلاب اسلامی ایران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی انتشارات سوره مهر سازمان سمت رهبران شهید مقاومت سید عباس موسوی مقاومت اسلامی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی

   

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شهید مطهری را مجاهد عرصه جهاد تبیین دانست و گفت: این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

آیت‌الله علی عباسی در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه استاد شهید مطهری گفت: انقلاب اسلامی هنوز هم مدیون اندیشه‌های این شخصیت است.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه افزود: شهید مطهری مجاهد عرصه جهاد تبیین و آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود.

آیت‌الله عباسی گفت: شهید مطهری با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد. این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

او پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنما‌های زمان را قوی‌ترین جواب عنوان کرد و افزود: کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم منشوری شد به دست نیرو‌های مسلمان و مومن مبارز برای پاسخگویی در مقابل جریانی که مدعی معرفت و مبارزه که اذعن داشت مبارزه با عدالتخواهی در جهان به دست مارکسیسم و ماتریالیست است. او از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب استفاده و ایفای نقش کرد.

آیت‌الله عباسی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند، گفت: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعار‌ها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

او با اشاره به اینکه در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم؛ افزود: در مسئله حجاب مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود و دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

آیت‌الله عباسی انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به شهید الداغی تقدیم کرد+ فیلم
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر