Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه ها روز دوشنبه از درگذشت این مبارز لبنانی در سن ۷۱ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا در دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.

حزب الله در این بیانیه، درگذشت انیس نقاش را به خانواده، دوستان و هوادارانش تسلیت گفته و از خداوند برای وی طلب رحمت کرده است.  

در بخشی از بیانیه حزب الله آمده است : مرحوم انیس نقاش یکی از مهمترین متفکران و پژوهشگران منطقه ما بود و چندین مورد پژوهش و مطالعات مهم راهبردی ارایه داد که تحول بسزایی را در مسیر رویارویی فراگیر با دشمن صهیونیستی  ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه می افزاید: برادر عزیز استاد انیس نقاش سال های زیادی از عمر خود را صرف مقاومت و مجاهدت کرد و موضوع فلسطین همواره در قلب و ذهن وی جای داشت.

حزب الله همچنین تاکید کرد که وی با تمام توان از مقاومت در لبنان و گزینه های سیاسی و جهادی آن در محافل مختلف بین المللی و تریبون های داخلی و بین المللی حمایت کرد.

بیانیه حزب الله افزود : این فقید سعید در برابر توطئه هایی که علیه سوریه در جنگ تمام عیار گروه های تروریستی و حامیان بین المللی و منطقه ای آنها صورت گرفت، مقابله کرد.

"انیس نقاش" مبارز لبنانی و عضو سابق جنبش فتح بود که بخش بزرگی از عمر خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی صرف کرد.

نقاش  در سال ۱۹۶۸ به جنبش فتح پیوست و مسئول آموزش نیروهای این جنبش در اردوگاهی در جنوب لبنان را بر عهده داشت. او همچنین در تمامی سال‌های مبارزه ارتباط قوی با حزب‌الله لبنان و شخص «شهید عماد مغنیه» داشت. به طوریکه در مصاحبه‌ای گفته بود: « اگر کسی به من می‌گفت که همه جان و وجودم را برای یک ساعت از عمر او بدهم، این کار را برای کسی جز عماد نمی‌کردم.»

او همچنین در سال‌های اقامت در دمشق، مرکز مطالعاتی امان را راه انداخت. بسیاری از کاربران عربی نوشته‌اند که انیس نقاش تمامی عمر خود را برای آزادی فلسطین و مقاومت هزینه کرد. چه زمانی که در دوره جوانی در لبنان نیروهای فتح را آموزش می‌داد، چه زمانی که برای انقلاب اسلامی ایران دست به سلاح برد و چه زمانی که با اقامت در دمشق به فعالیت پژوهشی و رسانه‌ای در راستای اهداف مقاومت مشغول شد.

او در سال ۱۹۸۰ به اتهام تلاش برای ترور بختیار آخرین نخست وزیر ایران قبل از پیروزی انقلاب به زندان افتاد. او پس از آزادی از زندان فرانسه در سال ۱۹۹۰ به تهران بازگشت و زندگی عادی اش را خارج از موطن اش از سر گرفت.اگر چه در سال های پس از آزادی بارها به لبنان و سوریه هم سفر کرد.

انیس نقاش در طول سالهای گذشته به عنوان پیشگام رسانه ای در حوزه مقاومت فعال بود.

برچسب‌ها فرانسه سوریه لبنان دمشق حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه سوریه لبنان فرانسه سوریه لبنان دمشق حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی اخبار کنکور انیس نقاش حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب‌ الله لبنان و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفر کلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می‌کند. این شهرک از سال ۱۹۴۸ شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان