Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دوشنبه در سخنانی گفت که ما نان خود را با پناهجویان تقسیم کردیم این در حالی است که کشور‌هایی که توانایی مالی آن‌ها چند برابر ترکیه بود، پناهجویان را در اردوگاه‌ها قرار دادند.

وی که در جریان کنفرانسی درباره مهاجران در استان ازمیر در غرب ترکیه صحبت می‌کرد، افزود: «اتحادیه اروپا به یونان به دلیل حضور ۱۰۰ هزار پناهجو، ۳ میلیارد یورو کمک کرد، اما از مسئولیت خود در قبال ۴ میلیون پناهنده در ترکیه شانه خالی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اردوغان در ادامه گفت: «بشریت در آزمون مقابله با بحران مهاجران شکست خورد.»

رئیس جمهور ترکیه گفت کسانی که تنها چند صد پناهجو را با اهدافی تبلیغاتی پذیرفتند، مسئولیت خود درباره این بحران را نپذیرفتند.

وی ضمن انتقاد از اروپایی‌ها و آمریکا گفت: «این‌ها اهمیتی به موضوع دفاع از پناهندگان نمی‌کنند و دغدغه آن‌ها متفاوت است و همچنان از تروریست‌ها و تروریسم حمایت می‌کنند.»

اردوغان چندی پیش نیز گفته بود: «توافق مهاجران به تاریخ ۱۸ مارس (۲۰۱۶) باید به‌روز رسانی شود تا تحرک مثبتی را که در روابط پیدا کرده، حفظ کند. اتحادیه [اروپا]وعده‌هایی برای کمک به تلاش‌های ترکیه در رابطه با مهاجران داده بود مانند احداث منازل پیش‌ساخته در مرز، که هیچکدام از آن‌ها محقق نشد». (جزئیات بیشتر)

مهاجران و پناهجویانی که در کشور‌های خود با مشکلات امنیتی و اقتصادی روبرو هستند، به امید دستیابی به شرایطی بهتر سوار بر قایق‌های قاچاقچی‌های انسان می‌شوند و تلاش می‌کنند از مسیر ناامن اقیانوس اطلس یا دریای مدیترانه خود را به قاره اروپا برسانند.

تا کنون صد‌ها مهاجر که قصد داشتند از طریق دریا به اروپا بروند به دلیل بروز حادثه، در در دریا غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سی سخت زلزله پروتکل الحاقی انیس نقاش تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه رئیس جمهور ترکیه پناهجویان مهاجران رجب طیب اردوغان سی سخت زلزله پروتکل الحاقی انیس نقاش تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) از تصمیم کشور خود برای ادامه عملیات ضدتروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.

اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.

وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تروریست‌ها در کوه‌های قندیل و شمال سوریه از هر فرصتی علیه ترکیه و شهروندان این کشور استفاده می کنند، تصریح کرد: هیچ کشوری این موضوع را نمی پذیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جنجال تبدیل کلیسای تاریخی به مسجد به دستور اردوغان
  • افزایش بی‌اعتمادی مردم ترکیه به حزب حاکم
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • اقدام ترکیه در تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی بر دیگر کشورهای اسلامی تاثیرگذار است؟
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟