Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:02:19 GMT

مردم نگران نباشند/ مرغ موجود است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۳۵۹۴

مردم نگران نباشند/ مرغ موجود است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مردم نگران مرغ مورد نیاز خود نباشند، زیرا مرغ به اندازه کافی در استان تولید و کشتار می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم در حاشیه بازدید از کشتارگاه‌های مرغ در خرم‌آباد که سوم اسفندماه صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان‌ جهاد کشاورزی نظارت بر کشتارگاه‌ها و روند تولید و توزیع مرغ در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این اطمینان خاطر را به هم استانی‌ها می‌دهیم به اندازه کافی مرغ در مرغداری‌های استان تولید شده است، به‌طوری‌که در دی و بهمن‌ماه هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ما جزو استان‌هایی هستیم که مازاد تولید مرغ داریم، تصریح کرد: به سبب افزایش قیمت مرغ در استان‌های مجاور گرایش مرغداری‌ها به خروج مرغ از استان بیشتر شد.

حسنی مقدم عنوان کرد: اما صحبت‌هایی را با مرغداری‌های استان داشته‌ایم، مبنی بر اینکه مرغ تولید شده را به نرخ مصوب به مصرف‌کنندگان تحویل دهند، زیرا نهاده‌ مورد نیاز بر مبنای ارز دولتی توزیع شده است.

وی تأکید کرد: جای نگرانی نیست و ظرف یکی دو روز آینده ثبات به بازار مرغ استان باز خواهد گشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: تا زمانی که بازار مرغ در استان به ثبات نرسد اجازه خروج مرغ از استان را نخواهیم داد.

حسنی مقدم به میزان مرغ تولید شده در استان نیز اشاره کرد و افزود: سالانه ۷۵ هزار تن در مرغداری‌های صنعتی و ۵۰۰۰ تن مرغ روستایی و خانگی تولید می‌شود یعنی در مجموع ۸۰ هزار تن که از این میزان ۶۰ هزار ‌تن مصرف داخلی و ۲۰ هزار تن مازاد داریم که به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه مرغ کشتار شده در کشتارگاه‌های استان از سلامت کافی برخوردار است، بیان کرد: دامپزشکی نظارت کافی را بر روند کشتار مرغ انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: تا پایان اسفندماه نظارت مستمر بر مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و عمده‌فروشی‌های استان در دستور کار قرار دارد، تعزیرات و سازمان صمت نیز نظارت‌ بر خرده‌فروشی‌ها را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان صمت مرغ جهاد كشاورزي رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان کشتارگاه ها مرغداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان

با حکم محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، علی باقری به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب شد.

علی باقری از یکم بهمن ۱۴۰۲ به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمت رسان حوزه کشاورزی استان بوده است.

در این حکم آمده است: "با توجه به سوابق و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیرو‌های متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت در استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام‌های موثر بردارید.

توفیق شمارا از درگاه خداوند منان خواستارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود