Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان معتقد است که ریشه‌کنی بیماری سالک غیرممکن است.

دکتر نوید دانایی در جلسه بررسی بیماری سالک در مناطق روستایی دامغان اظهار کرد: علت بروز بیماری سالک که از سال‌ها پیش و بیش از یک دهه است که وارد شهرستان دامغان شده است موارد متعددی از جمله از جمله، موش، پشه و انگل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..است.

وی با اشاره به تجربه مقابله با کروناویروس تصریح کرد: ما در خصوص مقابله با همه گیری کرونا به یک الگوی موفق دست پیدا کردیم که طی آن در طرح های شهید سلیمانی و یا قرارگاه مقابله با بیماری کروناویروس از ظرفیت دستگاه های اجرایی و از جمله بسیج و سپاه در کنار آحاد مردم استفاده کردیم و در نتیجه امروز شاهد موفقیت هایی هستیم لذا باید در خصوص کنترل و مبارزه با بیماری سالک نیز از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس علوم پزشکی سمنان ادامه داد: در خصوص مقابله با بیماری سالک نیز نیاز به یک اقدام هماهنگ، قوی و منسجم با مشارکت تمامی دستگاه های متولی و آحاد مردم در خصوص در سطح شهرستان دامغان داریم.

وی از اقدامات مراقبتی از جمله مقابله با جوندگان و پشه و فعالیت های فرهنگی و آموزشی و آگاهی بخشی به مردم به عنوان اصل اول در مقابله با این بیماری نام برد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این نظارت، اصل بسیار مهم دیگری در مقابله جدی با بیماری سالک است که در همین راستا باید اقدامات تمامی دستگاه های متولی به صورت مستمر ارزیابی شود.

دکتر دانایی بر ضرورت اقدامات حمایتی به منظور موفقیت در مبارزه با بیماری سالک و جلوگیری از انتشار آن تاکید و پیشنهاد داد: تا قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری سالک، برای دستیابی به موفقیت بیشتر در استان سمنان و شهرستان های مستعد بیماری و از جمله دامغان تشکیل شود.

این پزشک فوق تخصص کودکان گفت: بنده در همین ارتباط به عنوان سرباز این قرارگاه عملیاتی و دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان، اقدامات و موارد مورد نیاز بهداشتی و درمانی را در دستور کار قرار می دهم.البته نیاز است در این بخش، از ظرفیت بسیج، سپاه و نیروی های نظامی و انتطامی نیز بهره بگیریم.

دکتر دانایی با اذعان به اینکه از بین بردن کامل بیماری سالک امکان پذیر نیست افزود: تفکر ریشه کنی سالک،اساسا تفکر اشتباهی است و باید تلاش ها و اقدامات ما در این حوزه در مسیر مهار این بیماری قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه عدم مهار بیماری، باعث افزایش گستره بیماری در سطح وسیع و همچنین افزایش تعداد آمار مبتلایان به این بیماری می شود اضافه کرد: فرآیند انتقال و شکل‌گیری هر بیماری در جامعه ممکن است و تجربه همه گیری و شیوع گسترده کروناویروس این مهم را اثبات کرد که شکل‌گیری بیماری و ایجاد چرخه انتقال آن، منوط به رفتار ما در جامعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری سالک استانی اجتماعی بیماری سالک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دشمن جوانان و نوجوانان را هدف گرفته است تا معضل بی‌هویتی را بین آنان گسترش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،انسیه خزعلی امروز در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد گفت: دشمن در حال ترویج معضل بی‌هویتی در جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

وی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارتهای والدین برای بیدارسازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از 6 ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند