Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اصغر همایون‌پور با اشاره به اعمال قانون سه هزار و ۶۲ خودروی پلاک مخدوش در محور‌های برون‌شهری در حوزه پلیس راه استان، اظهار داشت: این متخلفان ۱۲۴ میلیون ۹۲۹ هزار تومان جریمه شدند.

او با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه با پلاک مخدوش توقیف و روانه پارکینگ شده است، افزود: در این مدت یاد شده شاهد افزایش ۱۴ درصدی تخلفات بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال فارس همچنین اظهار داشت: متاسفانه با توجه به محدودیت‌های اعلام شده، برخی رانندگان برای اینکه در دید دوربین‌های مستقر در جاده‌های مواصلاتی استان قرار نگیرند و جریمه نشوند، قسمتی از پلاک خودروی خود را می‌پوشانند یا آن را مخدوش می‌کنند که این کار بر اساس قوانین جرم محسوب شده و مجازات دارد.

او با اشاره به ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی که هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک را جرم می‌داند، ادامه داد: هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و تغییر در پلاک وسیله نقلیه یا برداشتن آن خط قرمز پلیس محسوب شده و جرم است و خاطیان به مراجع قضایی معرفی و شش ماه تا یک سال حبس در انتظار آن‌ها است.

سرهنگ همایون‌پور بیان کرد: ماموران پلیس در مواجهه با خودرو‌هایی که دارای پلاک مخدوش هستند، ضمن اعمال قانون، راننده را به دستگاه قضایی معرفی خواهند کرد، چرا که طبق قانون، تغییر پلاک جرم تلقی می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد که شهروندان با همکاری پلیس در کاهش تردد‌ها و به تبع آن کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال همکاری لازم را داشته باشند تا صحت و سلامت بار دیگر به جامعه بازگردد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلاک مخدوش پلیس راه شمال فارس پلاک مخدوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: ماموران یگان امداد و کلانتری ۲۲ شهرستان کرمان، هنگام گشت زنی دو دستگاه موتورسنگین غیرمجاز را مشاهده و آن‌ها را توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد هر دو موتورسیکلت فاقد هرگونه اسناد و مدارک بوده و تردد آن‌ها غیرمجاز است.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: در این رابطه هر دو موتورسیکلت توقیف و مالک آن‌ها برای تعین تکلیف به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • عکس‌| ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس