Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:08:05 GMT

هرمزگان از استان های شاخص در حوزه آبرسانی است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۷۴۴۱

هرمزگان از استان های شاخص در حوزه آبرسانی است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان صبح سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به ۵۷ روستای هرمزگان، به صورت ویدئو کنفرانسی این استان را از استان های شاخص در حوزه آبرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی برشمرد و گفت: ارتقا چشم گیر میزان بهره مندی مردم از آب شرب سالم یکی از مصادیق قابل اتکا برای ارزیابی عملکرد مثبت هرمزگان در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان ضمن قدردانی از استاندار هرمزگان، با اشاره به تامین نیاز ابی هرمزگان از طریق فعال سازی آب شیرین کن ها در هرمزگان، بیان داشت: این اقدام از جمله اقدامات مطلوب در راستای احیای دشت میناب و پیشگیری از اثرات سوء برداشت بی رویه منابع آب زیرزمینی از این منطقه بود.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این آیین گفت: این طرح در چهار شهرستان و در قالب ۱۴ مجتمع آبرسانی و هفت پروژه تک روستایی با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: با افتتاح این طرح، تعداد ۵۷ روستا با جمعیت ۴۲ هزار و ۷۹ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند و شاخص بهره مندی از ۷۵ درصد به ۷۹ درصد ارتقا می یابد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه آبرسانی به مناطق روستایی به دلیل پراکندگی، دشوار و پرهزینه است گفت: در برخی مناطق بدلیل کوهستانی بودن شرایط سخت است اما با همکاری خوب وزارت نیرو و اقدامات موثر در استان، آبرسانی به روستاها گام های خوبی برداشته شده است.

همتی بیان داشت: به منظوراجرای این طرح آبرسانی، بیش از ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۸ کیلومتر اصلاح شبکه، ۱۸۷ کیلومتر توسعه شبکه، سه هزار و ۸۰۰ متر مکعب مخزن، چهارباب ایستگاه پمپاژ اجرا و بیش از ۸۷ لیتر در ثانیه به ظرفیت منابع آب این روستاها افزوده شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای این طرح تاکنون هفت مجتمع آبرسانی به طور کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرارگرفته که چهار مجتمع آن در شهرستان های بندرخمیر، میناب، حاجی آباد و جاسک امروز به اتمام رسیده و در نظر داریم چهار مجتمع آبرسانی دیگر در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از معاونت عمرانی استانداری و مدیرعامل آبفا هرمزگان، تصریح کرد: از مهمترین پروژه هایی که سالیان اخیر اجرا و به بهره برداری رسید، آبرسانی به روستاهای قشم بوده که در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچکدام از روستاهای این جزیره دارای شبکه آب آشامیدنی نبودند که این مهم در این دولت اتفاق افتاد و شاخص برخورداری روستاهای جزیره از صفر به ۸۰ درصد رسید و انشاالله تا پایان دولت بقیه روستاها نیز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست مجتمع آبرسانی سهران برای آبرسانی به شهر گوهران و ۱۲ روستای مجاور خط انتقال در حال بهره برداری آزمایشی است و تا آخر سال جاری مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان بیان کرد: همچنین بهره برداری از آب های شور و نامتعارف با مشارکت بخش خصوصی طی سال های ۹۲ تا ۹۹ رشد چشم گیری داشته به طوریکه هم اکنون بیش از ۲۵ درصد منابع آبی استان از طریق آبشیرینکن و توسط بخش خصوصی تامین می شود.

کد خبر 5154277

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نیرو رضا اردکانیان فریدون همتی آبرسانی روستایی ویروس کرونا کرمانشاه زلزله شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه سی سخت شیراز اردبیل مشهد عکس استانها شهرستان کرج بارش برف استاندار هرمزگان مجتمع آبرسانی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی هرمزگان، همزمان با حضور محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان که در پی سفر استانی رئیس دستگاه قضا انجام گرفته است، در مراسمی به شکل ویدئوکنفرانس ۱۲ طرح به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این طرح‌ها شامل کارگاه بسته‌بندی صنایع مواد غذایی بنیاد تعاون زندانیان‌، زمین‌های چمن مصنوعی زندان‌های میناب و کانون اصلاح و تربیت هرمزگان، نمازخانه زندان بندرعباس، خبازخانه‌های اردوگاه رودان و زندان بندرعباس، واحد ملاقات بندرلنگه، اداره مراقبت الکترونیک بندرعباس، آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی منطقه راونگ میناب، باشگاه ورزشی ویژه کارکنان و همچنین درمانگاه دندانپزشکی بندرعباس برای استفاده خانواده مددجویان است.

رئیس سازمان زندان‌ها روز گذشته در جریان برنامه‌های سفر به استان هرمزگان، پس از حضور در بشاگرد و پیگیری امور قضائی این شهرستان، از زندان شهرستان میناب نیز بازدید کرد.

محمدی همچنین به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضا در نشست مسئولان قضائی و اجرایی این شهرستان که در محل زندان انجام شد، نیز حضور یافت. در این نشست رئیس دادگستری و فرماندار میناب گزارشی از موضوعات و مشکلات این شهرستان ارائه دادند.

حضور در محل اسکان زندانیان، دیدار با پرسنل و همچنین رصد اقدامات تحولی در بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب دنبال شد.

قرار است امروز پنجشنبه نیز برنامه‌های دیگری با محوریت اقدامات قضائی به‌ویژه در حوزه زندانبانی با حضور این مقام قضائی در بندرعباس پیگیری شود.

گفتنی است حضور رئیس سازمان زندان‌ها در شهرستان‌های بشاگرد و میناب در راستای برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان بوده است.

کد خبر 6095009

دیگر خبرها

  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید