Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:14:40 GMT

مردم خراسان شمالی امسال چقدر صدقه دادند؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۸۶۷۸

مردم خراسان شمالی امسال چقدر صدقه دادند؟

گروه استان‌ها- مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از کسب رتبه دوم مردم این استان در پرداخت صدقه به نیازمندان خبر داد و گفت: مردم نوعدوست استان در ۱۱ ماهه امسال حدود پنج میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بجنورد ٬ به نقل از  روابط عمومی کمیته امداد ، مجید الهی‌راد با بیان اینکه مردم نوعدوست استان در 11 ماهه امسال حدود پنج میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند اظهار داشت: این استان در ارزیابی‌های انجام گرفته رتبه دوم کشور را در این زمینه به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان رشد صدقات نسبت به مدت مشابه سال قبل را 45 درصد عنوان کرد و افزود: این نهاد در بخش تحقق برنامه‌های طرح صدقات نیز رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌ شده صرف امور محرومان جامعه می‌شود٬ ضمن اشاره به نحوه هزینه ‌کرد صدقات مردمی، ادامه داد: احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک ‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل صدقات مردمی است.

درآمد حاصل از قالی‌بافی برای مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی به 61 میلیارد ریال رسید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): 219 هزار مستاجر نیازمند در کشور وجود دارد 3700 فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان ایجاد شد

وی در ادامه یادآور شد: برای رفاه حال مردم و افزایش سرعت و دقت رسیدن صدقات به دست نیازمندان، واریز الکترونیکی یا همان صدقات دیجیتال در دستور کار قرار گرفته است.

الهی‌راد واریز از طریق دستگاه های خود پرداز و همچنین استفاده از کد ussd با وارد کردن #058*8877*  از طریق تلفن همراه و همچنین پرداخت از طریق تلفن ثابت را از طرح های الکترونیکی کمیته امداد عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه تمامی ماموران جمع آوری صدقات در سطح شهر مجهز به دستگاه های پوز  اندرویدی هستند افزود: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از ویژگی‌های مهم این شیوه است.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های خریدار مهربان و بذل سلامتی به‌منظور کمک به محرومین استان اشاره و اظهار کرد: طرح خریدار مهربان با مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال اجرا است که در قالب این طرح دستگاه‌های پوز اندرویدی در فروشگاه‌ها نصب می‌شود تا مشتریان در صورت تمایل، مبالغ موردنظر خود را به‌صورت مستقیم برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

الهی راد همچنین در خصوص اجرای طرح بذل سلامتی نیز گفت: این طرح نیز با همکاری پزشکان و مراکز درمانی استان به اجرا رسیده است و بیماران می‌توانند برای حفظ سلامتی از طریق دستگاه‌های پوز نصب ‌شده در محل مطب پزشکان و مراکز درمانی صدقه سلامتی خود را به محرومان استان هدیه کنند.

انتهای پیام/311/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند