Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:20:04 GMT

پایان عملیات بذرکاری در سپیدان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۸۷۷۹

پایان عملیات بذرکاری در سپیدان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، گفت: طرح  بذرکاری با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در حوزه طرح صیانت اَبنو انجام شد.

او، بیان کرد: عملیات اصلاح، احیا، تقویت و غنی سازی جنگل‌های شهرستان سپیدان با گونه‌های بومی بلوط و بادام کوهی و با توجه به موقعیت و اقلیم شهرستان با موفقیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرینی، هدف از اجرای طرح بذرکاری را حفظ وضع موجود و حفاظت از ذخایر جنگلی، احیای جنگل‌ها، افزایش کمیت و کیفیت گونه‌های بومی جنگل، افزایش تراکم پوشش جنگلی، حفاظت از خاک، جلوگیری از فرسایش و کنترل سیلاب دانست.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، اجرای طرح بوم سازگان زاگرس را باعث پایداری حیات طبیعت و بهبود معیشت مردم محلی برشمرد و تصریح کرد: جنگل به عنوان یکی از شاهکار‌های خلقت آثار مثبت زیادی در وضعیت زیست محیطی انسان‌ها دارد بنابراین برای احیا و توسعه آن بایستی تمام تلاش خود را در حفظ و احیاء آن انجام دهیم.

او، ادامه داد: در پایان از مرتعداران روستایی و عشایری ساکن منطقه خواست با اجرای عملیات قرق محدوده احیاء شده از هر گونه ورود دام به این مناطق خود داری نمایند در غیر این صورت برابر مقررات با متخلفان برخورد می شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری طرح بذرکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز

استاندار آذربایجان شرقی امروز در این نشست، کمیته‌ای تخصصی متشکل از نمایندگان استانداری، شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی را مامور تدوین سند احیاء ربع رشیدی کرد.

رحمتی با بیان اینکه در مرحله نخست احیاء این مجموعه تاریخی باید مسئله دارایی‌ها، گردشگری و تملک اراضی این مجتمع حل شود افزود: با تدوین طرح عملیاتی احیاء این مجتمع نقشه و مسیر راه احیاء آن مشخص می‌شود.

در این نشست همچنین مصوب شد اعطای جایزه ملی و بین‌المللی ربع رشیدی برای پزشکان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به اجرای ۵ فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در این مجموعه گفت: مجموعه ربع رشیدی در سال ۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته که نیازمند آزادسازی اراضی است.

حمزه‌زاده افزود: مساحت عرصه و اعیانی ربع رشیدی بیش از ۹۰ هکتار است که در طول ۷ قرن مورد تهاجم و دستبرد قرار گرفته و در حال حاضر کمتر از ۱۳ هکتار آن قابل احیاست که بیش از ۱۱ هکتار آن تملک و آزادسازی شده است.

شهرک دانشگاهی ربع رشدی تبریز در قرن هشتم هجری به همت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی، وزیر غازان خان و یکی از دانشمندان و نویسندگان برجسته  عصر در شمال شرق تبریز بنیان نهاده شد که در آن به هفت زبان زنده دنیا تدریس می‌‎شد وحدود ۶ هزار دانشجو از مناطق مختلف جهان در آن تحصیل می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز