Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@01:55:52 GMT

(تصاویر) فوران‌های اخیر آتشفشان اتنا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۸۸۹۶

(تصاویر) فوران‌های اخیر آتشفشان اتنا

آتشفشان اتنا در جزیره سیسیل ایتالیا در شش روز گذشته چهار بار فوران کرده است و گدازه‌ها از دامنه کوه به پایین سرازیر شده و روستا‌های اطراف را خاکستر فرار گرفت.

به گزارش فرارو، آخرین مورد فوران این آتشفشان در نخستین ساعات بامداد یکشنبه روی داد. در نتیجه این رویداد، سیلی از گدازه‌های آتشین از دهانه جنوب شرقی کوه بیرون ریخت و دود و خاکستر زیادی به شکل ابر‌های سهمگین به هوا پاشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جریان نارنجی گدازه‌های آتشفشانی در هنگام فوران شبانه، خود از جاذبه‌های گردشگری کوه اتنا محسوب می‌شود.

به رغم افزایش فعالیت این کوه آتشفشانی طی هفته اخیر مقامات ایتالیا اعلام کرده اند که گدازه‌های اتنا، روستا‌های اطراف را تهدید نمی‌کند.

با این حال پلیس ایتالیا برای جلوگیری از نزدیک شدن شهروندان به اطراف آتشفشان اتنا، مسیر‌های منتهی به این مناطق را مسدود کرد.

آتشفشان اتنا یکی از مقاصد گردشگری در جزیره سیسیل است و تماشای شبانه فوران آن طرفداران زیادی دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازگشت ایران گیتی موسوی آتشفشان اتنا سیسیل ایتالیا آتشفشان اتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم

دریاچه زریبار با وسعت ۸۵۰ هکتار بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است، که در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران نیز به ثبت رسید.

زریبار همچنین در سال ۹۷ همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در کنوانسیون بین المللی رامسر، به عنوان بیست و پنجمین تالاب با ارزش جهانی به ثبت رسید.

آب این دریاچه از چشمه‌های خود جوش کف دریاچه، بارندگی و آب شدن برف کوه‌های اطراف تأمین می‌شود، و هیچ رودی به آن جاری نمی‌شود.

اطراف زریوار(زریبار) را نیز روستا‌هایی بکر و دیدنی، چشم انداز کوه و جنگل زاگرس احاطه کرده است.

این دریاچه زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبای بومی و مهاجر است که هرساله از مناطق شمالی کره زمین به این دریاچه مهاجرت می‌کنند، است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این دریاچه هر ساله، مقصد صد‌ها هزار مسافر داخلی و خارجی است. گردشگران می‌توانند برای عبور از میان جزیره‌های زیبای زریوار از قایق‌های پدالی اجاره‌ای دریاچه استفاده کنند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مسافران برای خوردن کباب ماهی بسیار لذیذ که در رستوران‌های اطراف دریاچه سرو می‌شود، سفر می‌کنند.

 از دیگر جا‌های دیدنی در اطراف دریاچه زریوار، شهر لک لک‌ها در روستای ساحلی دره تفی است، که روستاییان با ساخت لانه‌های مخصوص، از ده‌ها لک لک مهاجرمیزبانی می‌کنند و فرهنگ بالای زیست محیطی خود را به نمایش گذاشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حلقه‌های اطراف سحابی حلقه
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید