Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: ایلام از جمله مناطق کوهستانی کشور است که هزینه‌های راهسازی در این استان چند برابر دیگر مناطق کشور است، بیشتر جاده‌های استان از مناطق کوهستانی و گاهی اوقات از گردنه‌های خطرناک عبور می‌کند.

مسیر پر پیچ و خم شهرستان دره شهر به آبدانان سال‌ها است سبب بروز مشکلات زیادی برای تردد مردم این دو شهرستان شده است چراکه عبور از گردنه‌های کبیرکوه به خصوص در فصل زمستان بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ سال پیش عملیات اجرایی تونل کبیرکوه با حضور بهبهانی وزیر وقت راه، برای حذف این مسیر ارتباطی خطرناک آغاز شد ولی حالا بعد از ۱۰ سال این پروژه گرفتار مشکلات مالی شده است.

طی ۱۰ سال گذشته نبود اعتبارات لازم برای تزریق به پروژه باعث طولانی شدن روند کار شده و هم اکنون مطالبه اصلی مسئولان و مردم استان اتمام این پروژه است.

مردم چشم انتظار پروژه تونل کبیرکوه

یکی از اهالی شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال‌های زیادی است که مردم شهرستان آبدانان چشم انتظار این تونل هستند، چراکه مسیر اصلی تردد مردم شهرستان به مرکز استان از گردنه‌های بسیار خطرناک کبیرکوه می‌گذرد.

عباس عزیزی عنوان کرد: تاکنون این پروژه به دلیل وعده‌های بی سرانجام مسئولان کشوری و استانی به سرانجام نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان برای تردد به خصوص هنگام اعزام مریض به مرکز استان دارای مشکلات فراوانی در این مسیر می‌شوند، افزود: اجرای این تونل نقش مهمی در کاهش مشکلات مردم در تردد و همچنین توسعه کل شهرستان دارد.

عزیزی اضافه کرد: مسیر کنونی آبدانان-دره شهر دارای بیش از ۱۰۰ پیچ است که به خصوص در فصل زمستان مشکلات زیادی را برای تردد مردم به وجود می‌آورد.

انجام لاینینگ تونل اصلی

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حفاری تونل کبیر کوه از نیمه دوم سال ۹۷ تا شهریور ۹۸ به طول سه هزار و ۲۰۰ متر انجام شده است.

علی اصغر کاظمی افزود: در حال حاضر تمامی حفاری تونل اصلی به طول پنج هزار و ۱۵ متر و ۱۰ دستگاه تونل دیگر به طول یک هزار و ۸۰۰ متر نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هم مشغول انجام لاینینگ تونل اصلی هستیم که از طرف شهرستان آبدانان در حال انجام است.

وی افزود: همچنین تعیین پیمانکار برای اتصال تونل کبیرکوه به جاده دره شهر به پل دختر و احداث باند دوم دره شهر به پل دختر که ۱۲ کیلومتر آن در دست اقدام است.

تکمیل پروژه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون برای ساخت پروژه تونل کبیرکوه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

احمدی کرمی بیان کرد :۱۶۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات تزریق شده به این پروژه طی سه سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل طرح نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: اعتبارات این طرح ملی است و باید رایزنی‌های مختلفی برای جذب اعتبارات این طرح انجام شود.

رایزنی‌های ملی برای تزریق اعتبار به تونل کبیرکوه

نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وجود پروژه‌های نیمه تمام که عمر برخی از این پروژه‌ها مثل تونل کبیرکوه بیش از یک دهه است، زیبنده استان نیست.

بهزاد علیزاده افزود: از وزیر راه و شهرسازی انتظار می‌رود، نسبت به تسریع در اجرای پروژه‌های راهسازی استان از جمله تونل کبیرکوه اقدام عاجل کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه تونل کبیرکوه نیازمند تزریق اعتبارات کلان است، افزود: پیمانکار طرح مطالبات زیادی دارد که باید پرداخت شود، عدم پرداخت مطالبات باعث تأخیر مجدد پروژه می‌شود.

نماینده مردم ایلام افزود: شهرستان‌های حوزه جنوبی استان ایلام متأسفانه به دلیل نگاه نامتوازن در توسعه کشور و بودجه ریزی مبتنی بر چانه زنی، تاکنون به خوبی در مسیر توسعه قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: پروژه‌هایی نظیر تونل کبیرکوه به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی در جنوب استان، برای توسعه و سرمایه گذاری در این مناطق بسیار مهم است.

علیزاده تصریح کرد: تکمیل این پروژه مطالبه اصلی مردم و نمایندگان از وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم ظرف دو سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

با توجه به اینکه پروژه تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین پروژه‌های تونل سازی در کشور به شمار می‌رود، اتمام این پروژه نیازمند تزریق اعتبارات کلان است.

این تونل کوریدوری مهم در شبکه راه بوده که شمال کشور را به جنوب متصل و بستری مناسب و ایمن در حمل و نقل جاده‌ای استان محسوب می‌شود.

حذف گردنه صعب العبور کبیر کوه، ایجاد راه جدید ارتباطی بین استان‌های ایلام - لرستان - کرمانشاه و خوزستان و همچنین دسترسی آسان به مرز چیلات در شهرستان مرزی دهلران از اهداف اجرای این طرح است.

تونل کبیرکوه می‌تواند به عنوان راه سوم یا میانه، تردد استان‌های غرب و جنوب غربی و گذر از استان ایلام به سوی استان‌های کرمانشاه، لرستان و خوزستان را تسهیل کند. کد خبر 5154293

منبع: مهر

کلیدواژه: تونل راهسازی ایلام ویروس کرونا کرمانشاه زلزله شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه سی سخت شیراز اردبیل مشهد شهرستان کرج عکس استانها شهرکرد گفتگو با خبرنگار مهر اظهار پروژه تونل کبیرکوه میلیارد تومان دره شهر ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»

ایسنا/سمنان  نماینده ولی فقیه در استان سمنان خواستار حمایت ویژه فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان» شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه ۸ اردیبهشت در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۳ هزار شهید استان با اشاره به اهمیت دومین کنگره شهدای این استان افزود: جمع زیادی از بازیکنان این تیم در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسیدند و معرفی آنها به عنوان الگوهایی برای جامعه ضروری است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی دومین کنگره سرداران و ۳ هزار شهید این استان اضافه کرد: باید زمینه حضور طیف‌های مختلف مردم در اجلاسیه‌های شهدا فراهم شود.

وی بررسی نقاط قوت و ضعف اجلاسیه‌های برگزار شده در سطح استان را ضروری دانست و تصریح کرد: حضور طیف‌های مختلف مردم در این برنامه‌ها یکی از نقاط قوت آن بود که این رویکرد باید ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری قول مساعد رئیس فدراسیون فوتبال برای مشارکت در ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان» افزود: تعداد زیادی از بازیکنان تیم فوتبال آزادی سمنان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند لذا شایسته است زندگی این عزیزان و نیز شهدایی مانند شهیدان اخلاقی، شاطری و موسوی چاشمی به نحوی مطلوب در قاب فیلم یا سریال به تصویر درآید. 

رئیس شورای سیاستگذاری ۳ هزار شهید استان با اشاره به ضرورت معرفی شهدای والامقام شهرستان‌های مختلف استان گفت: ظرفیت‌های فرهنگ ایثار و شهادت در نقاط مختلف استان شناسایی و بر روی آنها کار شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه برای جذب مشارکت‌های مردمی نیازمند ارائه یک گفتمان اقناعی هستیم تاکید کرد: مشارکت مردم در برگزاری برنامه‌های کنگره ۳ هزار شهید استان باید بگونه‌ای باشد که افراد با میل و رغبت و انگیزه شخصی در این امر وارد شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران