Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:26:24 GMT

امانت‌داری شرط اساسی برای یک مشاور خانواده است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۳۳۲۱

امانت‌داری شرط اساسی برای یک مشاور خانواده است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب و با تقدیر از ریاست مرکز وکلای قوه قضاییه، بر لزوم بهره گیری از نیروهای دلسوز، جوان و انقلابی در گام دوم انقلاب تاکید کرد.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: امروزه اگر می خواهیم قضاوت به حق داشته باشیم علاوه بر قاضی عادل و امانت دار و عاقل، نیاز به وکیل، کارشناس و مشاور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک وکیل باید امانت دار و دلسوز باشد و بر اساس حق قدم بردارد و قلم بزند و اگر قاضی عالم، عادل، امانت دار و دلسوز با وکیل و کارشناس که متخصص و دلسوز باشند و بر اساس حق نظر دهند عدالت و قضاوت مورد نظر خداوند متعال تحقق پیدا می کند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به جایگاه بنیاد خانواده در دین مبین اسلام و قانون اساسی افزود: رکن بنیاد خانواده زن و شوهر است و اگر بخواهد بر یک مبنای صحیح، دقیق و قابل دوام پی ریزی شود مقدماتی دارد که باید به آن‌ها توجه شود و بعد از پایه گذاری صحیح باید آموزش های لازم انجام شود.  اگر تکالیف را با اخلاق همراه نکنیم خیلی اوقات ممکن است بنیاد خانواده مطلوب را نداشته باشیم.

محسنی اژه ای با بیان اینکه اگر یک خانواده سالم شد جامعه و آینده آن جامعه سالم است، گفت: اگر یک خانواده دچار فروپاشی شد فقط ضرر به زوج و زوجه نمی خورد بلکه به فرزند آن‌ها و دیگرانی که با آن‌ها ارتباط دارند نیز آسیب وارد می شود. باید بدانیم که بنیاد خانواده یکی از مسائل بسیار مورد اهتمام است و اگر توانستیم از فروپاشی یک خانواده جلوگیری کنیم کار بزرگی کرده ایم و آسیب بزرگی را از جامعه دور کرده ایم.  امروز همه و همه مسئولان نظام و مسئولان فرهنگی باید در خصوص ازدواج و خانواده اهتمام کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به جایگاه مهم مشاوران خانواده، گفت: باید برای تحکیم بنیان خانواده مشاوره دهیم و قرار است شما مشاوری خوب و امین برای تحکیم خانواده شوید؛ اولین کار در این زمینه این است که بر اساس آموزه های قرآنی و سنت قدم برداریم.  اولین وظیفه ما این است که مطالب مشاوره را بر آموزه‌های دینی پایه ریزی کنیم و از تجربه های عقلا در دنیا نیز استفاده نماییم.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: لازم است آسیب شناسی صورت گیرد که کسانیکه مشاوره دادند، نتیجه مشاوره آن‌ها چه شد؛ آیا مشکل حل شد یا خیر؟ باید از نقاط قوت و ضعف مشاوره‌ها برای آینده استفاده کرد.

وی بر کوتاه شدن فرآیندهای جذب و معیار داشتن در مصاحبه‌ها و اختبارهای شفاهی تاکید کرد و اظهار کرد: باید مبانی و معیارهای علمی منطبق بر مبانی خودمان شناسایی شود و بر اساس آن اقدام شود.

در پایان این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس در استانها نیز برگزار شد با اهدای پروانه، ٨٠٠ مشاور خانواده در سراسر کشور ادای سوگند کردند.

برچسب‌ها مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده غلامحسین محسنی اژه‌ای قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه اخبار کنکور بنیاد خانواده محسنی اژه ای قوه قضاییه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد