Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@03:51:52 GMT

مراسم اعتکاف در آران و بیدگل برگزار نمی شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۶۲۰۵

مراسم اعتکاف در آران و بیدگل برگزار نمی شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیم ستاد کرونا، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد ۲۱ گانه میزبان اعتکاف در این شهرستان برگزار نمی شود.

حجت الاسلام سمیع الله مردان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: بر اساس تصمیم ستاد کرونا، و با توجه به افزایش شیوع ویروس کوئید ۱۹، برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب امسال لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: بنابراین امسال در ماه رجب از برگزاری این سنت نبوی در مساجد ۲۱ گانه میزبان اعتکاف در این شهرستان محروم خواهیم بود، اما به مردم توصیه می شود در ایام البیض رجب، اعمال مربوط از جمله روزه‌ داری، قرائت ادعیه و مناجات را به جا آورند و از صواب اعمال این ایام بهره‌مند شوند.

 

حجت الاسلام مردان با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رجب در سال جاری گفت: برنامه های امسال به صورت محدود یا با اولویت فعالیت در قالب تولید، ضبط و اجرای برنامه از طریق رسانه ها و در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

 

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل افزود: آذین بندی سردرب مساجد، حسینیه ها و معابر، برگزاری محافل مجازی انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی، تهیه بسته های معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی از مهم ترین فعالیت های تشکل های دینی شهرستان آران و بیدگل در این ایام است.

 

حجت الاسلام مردان خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی مساجد هم در این ایام برنامه های ویژه فرهنگی مذهبی را به صورت محدود با رعایت موازین بهداشتی برای اعضای کانون ها و نوجوانان و جوانان مسجدی تدارک دیده اند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل اضافه کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و اجرای برنامه های ویژه فرهنگی مذهبی اعیاد رجبیه از سوی روحانیون مستقر در روستاها از دیگر برنامه های فرهنگی، تبلیغی در ایام پرفیض ماه رجب است.

 

شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعیاد رجبیه شهرستان آران و بیدگل اعتکاف ماه رجب مراسم اعتکاف اعتکاف آران و بیدگل اصفهان شهرستان آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به‌مناسبت روز معلم ویژه‌برنامه استاد فلسفه و غرب‌شناس برجسته، دکتر کریم مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود.

در این مراسم از کتابخانه تخصصی فلسفه و غرب‌شناسی به همراه ۲۰ جلد از آثار انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی به‌عمل می‌آید.

همچنین طبق برنامه در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089680 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند