Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:42:02 GMT

امام جمعه کرج: مسوول مسجدی اهل فساد و رانت نیست

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۶۶۰۰

امام جمعه کرج: مسوول مسجدی اهل فساد و رانت نیست

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیر و جمعی از معلمان مدارس اسلامی راهیان کوثر البرز، از منزل، مسجد و مدرسه به‌عنوان سه عنصر مهم در امر پرورش نام برد و با اشاره به حوادث اول انقلاب اسلامی ایران، افزود: در سال‌های اول انقلاب کسانی که مسوولیت امور را به عهده داشتند افراد مسجدی بودند و لذا در آن سال‌ها خبری از اختلاس و فساد نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت امام علی (ع) اظهار داشت: ما خود را از شیعیان و متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین (ع) می‌دانیم اما در عمل آیا واقعاً این‌گونه هستیم؟

وی در ادامه با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص)، گفت: قسمت زیادی از فضایل و ویژگی‌های امیرالمؤمنین علی (ع) بیان و ثبت‌نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به روایاتی از امام صادق (ع)که می‌فرمایند: «لَیسَ مِن شِیعَتِنا مَن قالَ بِلِسانِهِ و خالَفَنا فی أعمالِنا و آثارِنا» که «شیعه ما نیست آن‌که به زبان دم از تشیع بزند امّا در عمل برخلاف اعمال و کردار ما رفتار کند»، افزود: متأسفانه در کشور شیعه و اسلامی مسوولی در تلویزیون حاضر می‌شود و مقابل چشم ۸۰ میلیون ایرانی دروغ می‌گوید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه معارف، مطالب و دستورات اهل‌بیت (ع) حیات‌بخش، امیدآفرین و جامعه‌ساز است، بیان داشت: باید در مدارس به این معارف و دستورات با توجه ویژه‌ای پرداخته شود.

وی با تأکید بر این مهم که «آموزش» باید همراه با «پرورش» باشد، اذعان داشت: متأسفانه در سالیان اخیر باروی کار آمدن مدارس غیردولتی و توجه بیشتر روی بحث کنکور صرفاً به آموزش پرداخته می‌شود و پرورش کاملاً فراموش‌شده است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه اگر مدرسه درست شود، جامعه درست خواهد شد، گفت: کسی که صرفاً آموزش ببینید و از پرورش و معارف اهل‌بیت (ع) دور باشد فردا با گرفتن مسوولیت به اختلاس روی می‌آورد و خود را خدمتگزار مردم نمی‌داند.

وی با تأکید بر اینکه محتواهای پرورشی نجات‌بخش است، تصریح کرد: باید به محتواهای پرورشی و تربیتی به‌اندازه محتواهای علمی پرداخته و توجه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه مربی باید مربا (تربیت‌شده) باشد، گفت: مربی علاوه بر کسب آموزش‌های علمی و معرفتی لازم باید با عشق به کار خود نگاه کند و صرفاً آن را یک شغل برای خود نداند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری و مؤثر از فضای مجازی جهت آموزش دانش آموزان، گفت: باید محتواهای پرورشی جذاب، گویا، اثرگذار و جامع برای استفاده دانش آموزان در فضای مجازی فراهم کرد.

در ابتدای این نشست مدیر مدارس اسلامی راهیان کوثر استان البرز به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی این مجتمع آموزشی پرداخت.

برچسب‌ها امام جمعه کرج سید محمدمهدی حسینی همدانی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج استان البرز امام جمعه کرج استان البرز اخبار کنکور استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقاً و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجادشده در رابطه با روایتی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشرشده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده‌شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تأکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب‌زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت‌تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تأکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های‌مان، متعهد می‌باشیم، علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

کد خبر: 1228911 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی