Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@13:29:30 GMT

روسیه:امیدواریم اقدام ایران طولانی نشود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۸۷۳۶

«میخائیل اولیانوف» در پیام توییتری نوشت: طبق قانون ملی، ایران امروز (سه شنبه) اجرای پروتکل الحاقی را به حالت تعلیق درآورد.

اولیانوف در ادامه نوشت: امیدواریم که تعلیق (اجرای پروتکل الحاقی) طولانی نباشد و استفاده موقت از این ابزار مهم بزودی در چارچوب تلاش های سیاسی برای بازگرداندن اجرای کامل توافقه هسته ای (برجام) از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران از روز سه شنبه در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اقدامات داوطلبانه تحت برجام را متوقف کرد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه هفته گذشته نامه ایران در این زمینه را به مدیر کل آژانس تسلیم کرد.

به گفته او، این اقدام در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و به علت عدم پایبندی طرف های مقابل به تعهدات خود در جهت رفع تحریم های غیرقانونی، صورت گرفته و از آژانس خواسته شده تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست های ایران جهت توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، به عمل آورد. ‌

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد که از این پس، همکاری‌های ایران و آژانس صرفا بر مبنای تعهدات پادمانی ادامه خواهد یافت تا زمانی که با لغو تحریم‌ها به صورت عملی و ملموس، زمینه برای بازگشت ایران به اجرای مجدد این اقدامات فراهم گردد.

در همین پیوند رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در تهران با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون آخرین تحولات برجام گفت‌وگو کرد. این دیدارها منجر به صدور بیانیه‌ای مشترک بین ایران و آژانس شد که بر اساس آن فعالیت‌های ضروری نظارت و راستی آزمایی آژانس تا سه ماه ادامه در ایران پیدا کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران

کره‌شمالی به شدت به اعمال تازه‌ترین دور تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران انتقاد و اعلام کرد که رفتار بی‌پروای واشنگتن یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهادهایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیروهای مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!