Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:09:27 GMT

تولید کنسانتره زغالسنگ از سطح ۱.۳میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۱۲۵۱

تولید کنسانتره زغالسنگ از سطح ۱.۳میلیون تن گذشت

گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا براساس جداول آمار مقدماتی وزارت صنعت حاکی است، میزان تولید کنسانتره زغالسنگ در ۱۰ ماهه ۱۳۹۸ رقم یک میلیون و ۳۷۲.۴ هزار تن ثبت شده بود.

قیمت هرتن کنسانتره زغالسنگ در بهمن ماه 

انجمن زغالسنگ ایران در ارتباط با قیمت هرتن کنسانتره زغالسنگ در بهمن ماه امسال براساس محاسبه ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد از قیمت شمش فولاد خوزستان اعلام کرد: بهمن ماه ۹۹ قیمت متوسط هر تن شمش فولاد خوزستان ۱۰۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۲۶۳ ریال بود و با محاسبه سهم نرخ مزبور، نرخ هرتن کنسانتره زغالسنگ ۲۷ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۴۸۹ ریال می شود.

همچنین نرخ پایه قبلی کنسانتره زغالسنگ هر تن ۶ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال ثبت شده بود، بنابراین درصد تغییر قیمت کنسانتره زغالسنگ نسبت به قیمت پایه رقم ۳۵۳.۰۴۷ درصد را نشان می دهد.

علاوه براین درصد تغییر نرخ زغالسنگ خام نسبت به قرار دادهای آبان ۱۳۹۷ به میزان ۳۵۹.۰۴۷ درصد ثبت شد.

قراردادهای فروش کنسانتره زغالسنگ در هشت ماه ابتدایی ۹۷ بر مبنای نرخ شمش فولاد خوزستان محاسبه نمی شد.

مصرف ۲.۵ میلیون تنی سال ۹۸ 

آمارهای رسمی در ارتباط با میزان زغالسنگ مصرفی در سال ۹۸ رقم ۲.۵ میلیون تن را نشان می دهد که از این رقم ۱.۶ میلیون تن در داخل کشور تولید و بقیه وارداتی بود.

دست اندرکاران زغالسنگ کشور برآورد کرده اند که با بهره برداری از واحد های جدید رقم سالیانه مصرف این ماده معدنی به سطح چهار میلیون تن برسد و با توجه به ذخایر قطعی بیش از یک میلیارد تنی در این بخش می توان بازدهی را بیشتر ساخت.

فعالان زغالسنگ کشور معتقدند: حمایت و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت لازمه رشد تولید در این بخش که این قابلیت وجود دارد که به برداشت سالیانه ۱۰ میلیون تن زغالسنگ خام و پنج میلیون تن کنسانتره زغالسنگ دست یابیم.

  

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت زغال سنگ معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت زغال سنگ وزارت صنعت معدن و تجارت زغال سنگ اخبار کنکور تن کنسانتره زغالسنگ کنسانتره زغالسنگ وزارت صنعت میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس

رضا فزونی با بیان اینکه هفت هزار زنبورستان در سطح استان فارس فعال است، تصریح کرد: صنعت زنبورداری استان فارس در رتبه سوم تولید عسل کشور قرار دارد. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه بیش از ۷۶۰۰ نفر در حوزه زنبورداری مشغول به کار هستند، اظهار کرد: فعالیت زنبورداری از جمله مشاغل مورد استقبال بهره برداران بخش کشاورزی است که در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه صنعت زنبورداری محصولات جانبی دیگری نیز دارد که به بازار عرضه می‌شود، افزود: سالانه بیش از یک کیلوگرم ژل شاهانه، ۳۰۰ تن موم، ۱۸ تن موم و ۶۵ تن گرده گل در این استان تولید و برداشت می‌شود. 

فزونی اظهار کرد: شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون، و ممسنی از مهم‌ترین مناطق زنبورداری استان فارس است. 

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: در سال زراعی گذشته و به دنبال آن طغیان آفات با مشکلاتی در صنعت زنبورداری مواجه بوده‌ایم که امید است در صورت بهبود شرایط اقلیمی و از طرف دیگر با مدیریت بهتر زنبورداران و همچنین بالا بردن فرهنگ زنبورداری و آشنایی کشاورزان و باغداران با فواید زنبور عسل و نقش آن در گرده افشانی، با بهبود تولید در این بخش طی سال‌های آتی روبرو باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!