Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان اعلام کرده اند مصرف زیاد غلات تصفیه شده به دلیل افزایش سریع سطح قند خون، در افزایش مرگ زودرس تاثیر گذار است. خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: پژوهشگران در مطالعات اخیر خود دریافتند، خوردن بیش از هفت قسمت غلات تصفیه شده در روز می‌تواند خطر مرگ زودرس را ۲۷ درصد افزایش دهد.   غلات تصفیه شده موادی هستند که در غذا‌هایی مانند برنج سفید، نان سفید و پاستای سفید یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     دانشمندان رژیم غذایی بیش از ۱۳۷ هزار نفر در سراسر جهان را بررسی کردند و دریافتند، افرادی که هفت وعده در روز غلات تصفیه شده مصرف می‌کنند، ۳۳ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی و ۴۷ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.   باتوجه به اینکه افراد زیادی از مصرف غلات تصفیه شده لذت می‌برند،  مطالعه جدید هشدار داده است که خوردن بیش از حد بسیاری از آن‌ها می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.   کربوهیدرات‌های تصفیه شده از جمله کروسان، نان سفید و ماکارونی، قسمت‌های زیادی از فیبر را حذف کرده‌اند، به این معنی که آن‌ها سریع‌تر تجزیه و منجر به افزایش سریع سطح قند خون می‌شوند.   محققان دانشگاه سایمون فریزر کانادا تأکید می‌کنند، افراد باید مصرف غلات تصفیه شده را محدود کنند و مبادله آن‌ها را برای غلات کامل در نظر بگیرند. بیشتر بخوانید: علائم طولانی مدت کرونا در چه افرادی بروز پیدا می‌کند؟ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: غلات سبوس دار مرگ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غلات سبوس دار مرگ غلات تصفیه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟