Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@00:04:51 GMT

قانون بازیکن و مربی یکی نمی شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۹۳۷۲

قانون بازیکن و مربی یکی نمی شود

جدایی برخی از مربیان از باشگاه ها و حضور آنها در تیم های جدید در حالی که از مدت زمان قرارداد آنها باقی مانده است موجب اعتراض تیم ها شده است. 

به گزارش "ورزش سه"، برخی از مدیران عامل باشگاه ها این پرسش را مطرح می کنند چرا نباید قانون مربی و بازیکن یکی باشد؟ همان طور که بازیکن در شرایط تحت قرارداد باید برای حضور در تیم جدید رضایتنامه بگیرد مربی هم باید این چنین باشد در غیراینصورت جابجایی مربیان موجب هرج و مرج و بی تعهدی و بی ثباتی در باشگاه ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

یکی از مدیران تصمیم گیرنده در این زمینه در فدراسیون فوتبال که تمایلی به افشای نام خود نداشت در این زمینه به خبرنگار ما می گوید: قوانین نقل و انتقالات در فوتبال ایران از کدهای فیفا الگو برداری شده است و شما می بینید حتی مدت زمان تعیین شده در نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی بر اساس مدت زمانی است که فیفا مشخص کرده اما به هیچ وجه نمی توان قوانین نقل و انتقالات برای بازیکن را عینا برای مربی پیاده کرد به این خاطر که شرایط ها متفاوت است. اما این به این معنی نیست که مربی هیچ تعهدی نسبت به قرارداد ندارد و می تواند براحتی قرارداد خود را نادیده بگیرد. چالش های به وجود آمده در این مسیر یا به دلیل عدم قرارداد محکمی است که از سوی باشگاه ها با مربیان بسته می شود یا عدم اجرای تعهدات از سوی باشگاه ها نسبت به مربیان است و گاها این جابجایی ها در فضای دوستانه صورت می گیرد. اگر مربی ای نسبت به تعهدش بی تفاوت باشد باشگاه مربوطه می تواند با طرح شکایت به کمیته تعیین وضعیت پیگیر حق و حقوقش باشد. نمونه اش درخواستی که باشگاه نساجی به کمیته تعیین وضعیت ارایه داده است و هم اکنون این پرونده با اعتراض باشگاه نساجی از سوی کمیته استیناف در حال پیگیری است. به نظرم در قرارداد باشگاه نساجی با محمود فکری قید شده بود در صورتی که پیش از پایان قرارداد باشگاه را ترک کند باید 5 برابر غرامت را به باشگاه نساجی پرداخت کند. به هر صورت قانون را نمی توان در مورد بازیکن و باشگاه یکی کرد اما باشگاه می تواند در عقد قرارداد با مربی همه این موارد را پیش بینی و بندهایی به قرارداد اضافه کند که حقوق باشگاه در مسیر همکاری ضایع نشود.

نقل و انتقالات نیم فصل 1399

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نقل و انتقالات نیم فصل 1399 نقل و انتقالات باشگاه نساجی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران

باشگاه صنعت مس رفسنجان با فسخ دوجانبه قرارداد، به همکارى خودش با على عدنان بازیکن عراقى پایان داد.

به گزارش تابناک ورزشی، باشگاه مس رفسنجان اعلام کرد، با توجه به غیبت‌های غیرمجاز و مکرر بازیکن عراقی، با نظر محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان علی عدنان از این تیم کنار گذاشته شده و در اختیار باشگاه قرار گرفت.

بر این اساس باشگاه مس رفسنجان با کسر مبلغ باقیمانده قرارداد و امضای توافق‌نامه فسخ دوجانبه، به همکاری با بازیکن عراقی پایان داد.

دیگر خبرها

  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • پائو کوبارسی در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد