Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:30:37 GMT

عادت های غلطی که باعث چاقی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۲۴۹۴

عادت های غلطی که باعث چاقی می‌شوند

فرزانه باقر زاده، رئیس انجمن تغذیه  البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: الگوی غذایی نادرست یکی از مهمترین علل چاقی در کشور و  البرز است، مصرف فست فود، غذاهای چرب و خوراکی های ناسالم از جمله عوامل اضافه وزن به شمار می آید.

او با بیان این که مصرف سبزیجات و غذاهای سالم رو به کاهش است، افزود: شاخص توده بدنی BMl نشان دهنده وضعیت وزن افراد در بزرگسالی است که اگر این شاخصه حدود ۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد باشد وزن سالم به شمار می آید.

باقرزاده با اشاره به این که  شاخص توده بدنی اگر بالغ بر عدد ۴٠  باشد بیانگر چاقی مفرط است گفت: اگر ارزیابی شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ درصد باشد نشان دهنده چاقی است.

او گفت: طبق ارزیابی های اعلام شده آمار اضافه وزن در کشور، ۳۵/۲ درصد است، همچنین ارزیابی های انجام شده در استان نشان می دهد که آمار جمعیت افراد چاق در البرز ۳۹ درصداست.

باقرزاده گفت: باید چاقی را از دوران کودکی کنترل کنیم، چرا که ادامه روند چاقی در سنین بالاتر منجر به بیماری هایی از جمله بیماری های قلبی ،عروقی و دیابت خواهد شد.

او با اشاره به این که چاقی یک بیماری به حساب می آید گفت :افرادی که دچار اضافه وزن شده اند ۲۰ درصد بیشتر از سایر افراد دچار بیماری می شوند.

باقرزاده با بیان این که چاقی یکی از علل کوتاه شدن قد در کودکان است، گفت: افزایش اضافه وزن زمانی صورت می گیرد که مقدار کالری دریافتی بیش از کالری مصرفی باشد.

انتهای پیام/ ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه سالم افراد چاق اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد

ایسنا/یزد مدیر منطقه دو شهرداری یزد گفت: با اقداماتی که در دو سال اخیر در بوستان بزرگ شهر با صرف اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال انجام شد، پنچ هکتار به سطح بهره برداری این بوستان اضافه شد.

«علیرضا ابویی» با بیان این که بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد و یکی از بزرگترین بوستان ها در سطح منطقه دو شهرداری است، اظهار کرد: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده‌ایم به طوری که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره‌برداری این مجموعه افزوده شده است.

وی با اشاره به این که این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بتوانیم با اعتباری  بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم.

مدیر منطقه دو شهرداری، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و افزود: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست‌های دوچرخه سواری در سطح بوستان‌های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش‌های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان این که بوستان بزرگ شهر یکی از محل‌های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق هایی در سطح زیربنای دو هزار مترمربع ایجاد شده است به طوری که در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق ها بودیم.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد در ادامه با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابویی سرجمع هزینه‌های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • لورکوزن و عادت به گلزنی در دقیقه ۹۰ به بعد!