Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رییس شبکه دامپزشکی سقز پنجشنبه ۷ اسفند گفت: ۲ کانون جدید این بیماری در  روستاهای "خوشه‌دره فیض‌الله‌بیگی" و "شمسه" بود، در این راستا ۳۵۰ میلیون ریال غرامت به روستاییانی بابا معدوم سازی طیور آنان پرداخت شد.

 علی باباییان افزود: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهار روستای سقز شناسایی شده است، پس از آزمایش‌ها در خصوص وجود این بیماری، تمامی طیور موجود در این روستاها معدوم سازی و عملیات ضدعفونی منازل بطور کامل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از راه‌های انتقال بیماری آنفلوآنزا را پرنده های زنده اعلام کرد و گفت: مردم از خرید مرغ زنده که هیچگونه نظارت بهداشتی بر کشتار آن وجود ندارد و کامل غیر بهداشتی است امتناع کنند و از مرغ‌های پرکنده که در کشتارگاه‌های مجاز و بصورت کاملا بهداشتی و با نظارت پزشک دامپزشکی و ناظر بهداشتی کشتار می‌شود خریداری کنند.

رییس شبکه دامپزشکی سقز از روستاییان خواست هر گونه تلفات طیور را به سامانه پیغام‌گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان یا با شماره ۰۸۷۳۶۲۲۲۶۰۵  شبکه دامپزشکی شهرستان سقز تماس حاصل کنند و علاوه بر این مرغداران ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای را رعایت کنند تا این بیماری شیوع پیدا نکند.

کد خبر 587263 برچسب‌ها بیماری - آنفلوآنزای مرغی استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزای مرغی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام