Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد، "ویلیام برنز" که به عنوان سفیر آمریکا در روسیه خدمت کرده و اکنون نامزد رئیس جمهوری آمریکا برای ریاست سازمان سیا است، همیشه از منافع آمریکا دفاع کرده اما اهمیت گفت‌وگو با روسیه را درک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره نامزد ریاست سازمان سیا گفت: ویلیام برنز در رابطه با روسیه فردی آگاه محسوب می‌شود و تنش‌ها در روابط آمریکا-روسیه را به خوبی درک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: او همیشه یک آمریکایی متعادل بود که از منافع کشورش دفاع می‌کرد اما اهمیت گفت‌وگو میان مسکو و واشنگتن را نیز درک کرده است.

پسکوف همچنین درباره تحولات امروز در ارمنستان و درخواست رئیس ستادکل ارتش از نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور برای استعفا گفت: روسیه از تمامی طرفین در ارمنستان می‌خواهد تا خویشتن‌داری کرده و طبق قانون اساسی عمل کنند.

وی افزود: ما معتقدیم که اوضاع ارمنستان نباید از چهارچوب قانون اساسی فراتر رود. روسیه برای روابط دوجانبه نزدیکش با ارمنستان و همچنین برای همکاری در چهارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و سازمان پیمان امنیتی جمعی اهمیت بسیار زیادی قائل است.

پسکوف ادامه داد: این همکاری بسیار مهم است. ما در حال حاضر با یک وظیفه بسیار مهم برای اجرای بهتر توافق سه جانبه درخصوص بحران قره‌باغ که چند ماه پیش امضا شد، مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: کرملین با نگرانی تحولات ارمنستان را دنبال می‌کند اما این اوضاع را جزء امور داخلی ارمنستان می‌داند.

پسکوف از اظهارنظر درباره انتقاد پاشینیان از سیستم‌های موشک بالستیک "اسکندر" روسیه امتناع کرد و تنها گفت: تکنولوژی نظامی روسیه بارها اثربخشی خود را ثابت کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003Eyv

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی جداگانه با الهام علی‌ اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، پیرامون روند صلح میان باکو و ایروان گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای استفاده از بیانیه آلماتی که در سال ۱۹۹۱ برای تعیین مرزهای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان امضا شد، استقبال کرده است.

آنتونی بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی حمایت آمریکا از برقراری صلح «پایدار» و «شرافتمندانه» بین باکو و ایروان شد!

بلینکن در گفتگو با علی‌اف بر تمایل خود برای توسعه روابط ایالات متحده و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه به تمایل کشورش برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی اشاره و ابراز امیدواری کرد بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۹) که امسال در جمهوری آذربایجان برگزار می‌ شود، موفقیت‌ آمیز باشد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه می سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات ازسرگرفته شود.

کد خبر 6092350

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم