Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، آیین تجلیل از مهندسین نمونه و اولین گردهمایی افسران فنی نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار خانزادی در منطقه یکم امامت این نیرو در بندرعباس برگزار شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت مولی‌الموحدین امام علی (ع) و روز مهندس گفت: امروز در جمع مردان پرتلاشی هستم که آنچه را نیست می سازند و آنچه را که هست عملکردش را به بهترین نحو ارتقا می‍دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این موضوع که روز مهندس برای نیروی دریایی راهبردی ارتش، بیشتر از از هر جای دیگر مهم است، افزود: همواره موفقیت در پیشرفت‌های فنی، توان رزمی و دیگر حوزه ها که نتایج مطلوب در نیروی دریایی ارتش به همراه داشت از ارتباط و هماهنگی های قوی با مجموعه مهندسی این نیرو بدست آمده است.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی تجهیزات محور است و ما بر پایه همین تجهیزات، ماموریت های محوله خود را انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: تجهیزات دریایی بسیار پیچیده و مبتنی بر فناوری های روز و مورد نیاز در آب های بین المللی و لازمه بهره برداری از زیرساخت‌ های پیچیده است و این شاخصه، نیروی راهبردی دریایی را متمایز از سایر نیروها می سازد.

وی افزود: تنوع تجهیزات یعنی تنوع تخصص‌های موجود و این تخصص‌ها بخشی در حوزه ناوبری، تکاوری و تفنگداران دریایی و غیره هستند که تحت مدار شناورهای سطحی، زیرسطحی، هوادریا، تجهیزات جنگ الکترونیک، موشکی و اپتیکی تمرکز دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: اینکه امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار در دریای سرخ حضور دارد و نفتکش های جمهوری اسلامی ایران را که توسط گروه های تروریستی نیابتی مورد تهدید قرار می گیرند را اسکورت کرده و به سلامت از مسیر تنگه باب المندب بسوی دریای سرخ عبور می دهد برای ما جای بسی شکر وعزتمندی است.

وی با اشاره به اینکه اعزام ناوگروه های این نیرو باعث شده است تمام معادلات دشمن در دریا بهم بریزد، گفت: دشمنان می خواستند در مرحله اول بنادر را بروی ما ببندند و در مرحله دوم دریاها و مسیرهای دریایی را برای کشتی های تجاری و نفتکش های ما ناامن کننده که با حضور به موقع و قاطع نیروی دریایی ارتش، این دسیسه ها شکست خورد.

در پایان این مراسم از فرماندهان، مهندسین نمونه و مسئولانی که در به ثمر رسیدن پروژه های ساخت و ساز بومی اهتمام داشتند،قدردانی شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روز مهندس دریادار خانزادی نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش،‌ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از  ۶۷ روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌ فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره در حال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس را انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود