Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به دقت در حال پیگیری تحولات ارمنستان هستیم، همه طرف‌ها در این کشور را به خویشتنداری و اجتناب از خشونت دعوت کرد.

به گزارش مشرق، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در واکنش به تحولات اخیر در ارمنستان اظهار داشت: به دقت در حال پیگیری تحولات در این کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واکنش اتحادیه اروپا به تحولات اخیر ارمنستان

سخنگوی وزارت امور خارجه تمامی طرف‌ها در ارمنستان را به خویشتنداری و اجتناب از خشونت دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: پرواز جنگنده‌های ارتش بر فراز ایروان

امروز (پنجشنبه) «اونیک گاسپاریان» رئیس ستادکل ارتش ارمنستان به برکناری معاونش اعتراض و به همراه جمعی از معاونانش با انتشار بیانیه‌ای، استعفای نخست‌وزیر و کابینه دولت را خواستار شد.

دقایقی پس از انتشار این بیانیه، نخست‌وزیر ارمنستان، گاسپاریان را از سمت خود برکنار کرد و در حساب فیسبوک خود نوشت: «بیانیه رئیس ستادکل را تلاشی برای انجام کودتا درنظر می‌گیرم. از تمامی حامیان‌مان می‌خواهم به میدان جمهوری بیایند. به‌زودی به صورت زنده برای ملت سخنرانی می‌کنم».

با این حال چند ساعت پس از انتشار بیانیه ستادکل ارتش ارمنستان، حزب مخالف پاشینیان از آن اعلام حمایت کرد و آن را اقدامی توصیف کرد به بازی را تغییر خواهد داد.

تحولات ارمنستان واکنش برخی کشورها را به همراه داشت. 

سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد: این کشور با نگرانی در حال پایش تحولات ارمنستان است، اما آن را جزء مسائل داخلی این کشور می‌داند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا وزارت امورخارجه ارتش ارمنستان ایران دولت روسیه سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود