Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@23:42:53 GMT

اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۵۶۵۸

در راستای گسترش عدالت اجتماعی و بهره مندی خانواده های فاقد خودرو از مزایای یارانه های بخش انرژی، گروهی از نمایندگان پیشنهاداتی را در هفت بند تدوین و در اختیار سایر نمایندگان قرار دادند تا در صورت اقبال مجلس به عنوان طرح پیشنهادی در صحن و در هنگام بررسی لایحه بودجه مورد بررسی قرار بگیرد.

برای نخستین بار، این نمایندگان مجلس دهم بودند که تلاش کردند در قالب طرحی موضوع عدم بهره مندی دامنه وسیعی از خانواده های ایرانی از یارانه پرداختی بخش انرژی را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش هایی که در نهایت به سرانجام نرسید و مکانیسم سهمیه بندی بنزین بر اساس الگوی قبلی تداوم پیدا کرد. این روند بعد از تشکیل مجلس یازدهم توسط نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس جدید نیز دنبال شد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با اشاره به این واقعیت که حدود نیمی از خانواده های ایرانی  از جمله دهک های محروم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، بهره ای از این یارانه های پرداختی هنگفت نمی برند، موضوع اختصاص سهمیه بنزین برای همه خانواده های ایرانی را به عنوان یک اولویت روی میز بررسی ها قرار دادند. در نهایت خبر رسید که طرحی در قالب پیشنهادات ۷گانه در مجلس توزیع شده که قرار است همزمان با بررسی لایحه اصلاحی بودجه در معرض رای نمایندگان قرار بگیرد. طرحی که گردآورندگان آن معتقدند، نقش دولت در قیمت گذاری را کاهش می دهد و بخشی از درآمدهای دولت در اعطای یارانه بنزین به ثروتمندان را به خزانه باز می گرداند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین در بخش نخست این پیشنهادات ۷گانه آمده است:«از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۰ به هر خانوار ایرانی مشمول دریافت یارانه که فاقد خودرو باشد، به ازای هر نفر، پانزده ۱۵ لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه ای اختصاص پیدا می کند. همچنین به خانوارهای دارای خودرو که تعداد اعضای آن بیشتر از ۴نفر باشد، به ازای هر نفر بیشتر، ۱۵ لیتر در هر ماه سهمیه بنزین یارانه ای تعلق می گیرد.»

برچسب ها: سهمیه بندی بنزین ، بنزین ، سهمیه سوخت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Myc

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین بنزین سهمیه سوخت سهمیه بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایلنا روایت می‌کند، جمعی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور در محل استقرار تیم سیار اهدای خون در مجلس، خون اهدا کردند. اهدای خون براساس روال ثابت که به صورت دوره ای توسط سازمان انتقال خون صورت می گیرد انجام می شود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900698

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای