Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:01:04 GMT

دیدار رئیس جمهور قرقیزستان با رئیس دومای روسیه

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۴۴۰

دیدار رئیس جمهور قرقیزستان با رئیس دومای روسیه

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سدیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در مسکو با «ویچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای فدرال روسیه دیدار کرد.

دراین دیدار  در مورد چشم انداز همکاری های دوجانبه تبادل نظر شد و نقش همکاری بین پارلمانی در تعمیق روابط قرقیزستان و روسیه  مورد توجه قرار گرفت.

«ولودین» ضمن خوشامدگویی به «جباروف» ابراز اطمینان کرد سفر وی انگیزه ای برای ایجاد روابط دو جانبه از جمله پارلمان های دو کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روند انتخابات رقابتی و شفاف است بار دیگر انتخاب «جباروف» را به پست ریاست جمهوری کشور تبریک گفت.

«ولودین» تأکید کرد: قرقیزستان و روسیه شرکای استراتژیک هستند، در این رابطه توسعه گفتگو نه تنها در سیستم پارلمانی بلکه در چارچوب کمیته های تخصصی دو پارلمان بسیار مهم است.

رئیس دومای دولتی با اشاره به همه پرسی در مورد انتخاب نوع دولت در قرقیزستان ، تأکید کرد: مردم فرزانه کشور قرقیزستان انتخاب خود را انجام داده اند.

وی همچنین با رضایت خاطر نشان کرد که وضعیت رسمی زبان روسی در پیش نویس قانون اساسی حفظ شده است.

 وی یادآور شد: شهروندان کشورهایی که زبان روسی در آنها تحصیل می شود و زبان ارتباطات رسمی است ، در قلمرو روسیه مزایای زیادی دریافت می کنند ، بنابراین این فرصت ها برای شهروندان قرقیزستان و بلاروس فراهم است.

«جباراف» هم چنین با «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه دیدار کرد.

«جباروف» و «ماتوینکو» در این دیدار در مورد موضوعات مهم همکاری های قرقیزستان و روسیه از جمله روابط بین پارلمانی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: جباروف رئیس جمهور قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند