Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو شورای حوزه علمیه یزد گفت: مسئولان باید ساده زیست باشند تا بتوانند شرایط سخت اقتصادی مردم را درک و به مشکلات مردم رسیدگی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در شرایطی که در جامعه مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، مسئولان و کارگزاران حکومت باید با ساده زیستی، مرهمی بر زخم‌های گروه کم درآمد جامعه باشند تا مردم هم در برابر سختی‌ها بردباری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدگی به مشکلات مردم به خصوص امور محرومان باید در صدر برنامه‌های مسئولان جامعه باشد، وقتی شیوه زندگی مسئول متفاوت از زندگی مردم جامعه باشد چگونه می‌توانند با مردم سخن بگویند و مشکلات و دردهای مزمن و گرفتاری‌های عمیق آنها درک و رسیدگی کند.

در همین راستا آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: بشر برای اشباع و اقناع شدن و زندگی در دنیا تنها به آب و نان نیاز ندارد بلکه به حفظ کرامت نیاز دارد.

وی گفت: یکی از عواملی که می‌تواند در جلب توجه انسان‌ها و جذب آنها موثر باشد کیفیت نگرش حکومت‌ها به انسان‌ها است، اینکه یک مجموعه حکومتی و دینی به افراد مختلف و رعایت حقوق انسان‌ها چه توجهی دارد بسیار مهم است.

مدرسی ادامه داد: به نظر شما چرا در اروپا نهضتی علیه کلیسا شکل گرفت و چرا مردم برای تفکیک بین دین و سیاست اقدام کردند؟ به این دلیل بود که ارباب کلیسا نتوانستند حقوق سیاسی مردم را با نگاه دینی رعایت کنند.

مدیر حوزه علمیه الکاظمیه یزد افزود: اگر حاکمان دین و مذهب تضادی را بین حقوق انسان‌‌ها از جهت انسانیت و مذهب برقرار کنند طبیعی است که جمعی از این فرصت سوء استفاده می‌کنند.

عمران خان: علت محبوبیت امام خمینی «ره» ساده زیستی ایشان بودعضو خبرگان رهبری: امیرالمومنین(ع) در زمینه ساده زیستی در طول تاریخ بی نظیر بودندقم| عضو خبرگان رهبری: "ساده زیستی و قناعت" آیت الله امینی الگوی شایسته ای برای جامعه است

مدرسی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در دوران حکومت خود به این اصل کاملا توجه داشتند و در خطبه 207 نهج البلاغه به حقوق مردم اشاره کردند افزود: حضرت فرمودند من یک حقی دارم و شما هم حقی دارد چنین نیست که فقط حق از آن حکومت دینی باشد بلکه مردمی هم که تحت مدیریت یک حکومت دینی هستند دارای حق و حقوقی هستند، امام در خطبه حق مردم را تصریح می‌کنند و برای مردم حقوقشان را تبیین می‌کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: امام می‌فرمایند با من به شیوه‌ای سخن نگویید که همچون با حاکم جبار سخن می‌گوید، من امیر و حاکم جامعه دینی هستم اما حاکم جبار نیستم، نسبت به من محافظه کاری نداشته باشید و به سبک سازش معاشرت نکنید من را از خود بدانید.

مدرسی گفت: امام علی(ع) امیر و حاکم جامعه بودند اما زندگی ساده‌ای داشتند و همچون مردم عادی به ساده‌ترین سبک زندگی می‌کردند، اهل تجمل‌گرایی نبودند و چون با مردم هم زیست بودند نگذاشتند بین دین و مطالبات مردمی تضادی پیش آید.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان حکومتی و روحانیت به عنوان هدایت‌گران مردم امروز این وظیفه را دارند که زندگانی ساده‌ای داشته باشند تا فاصله‌ای بین آن‌ها و اقشار جامعه ایجاد نشود، مسئولان حکومت هم وظیفه دارند زندگی ساده همچون مقام معظم رهبری داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه الکاظمیه یزد تصریح کرد: مردم نباید احساس کنند که بین دین و حقوق آن‌ها تعارضی وجود دارد بلکه باید احساس کنند که دین مدافع حقوق آن‌ها است، اگر این چنین باشد مردم با حکومت همراه می‌شوند. تنها با ساده زیستی است که می‌شود مشکلات مردم را درک کرد، با آنان هم درد شد و از دل بستگی به دنیا رهایی یافته و به مردم نزدیک شد.

انتهای پیام/781

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساده زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسن پورعلی در مراسم بزرگداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله ارومیه برگزار شد، با تبریک روز معلم گفت: روز معلم یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند است که از زحمات و تلاش‌های معلمان تجلیل می شود و معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند؛ آن‌ها افرادی هستند که نه‌تنها دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه موجب شکوفایی استعدادها و رشد فردی آن‌ها نیز می‌شوند. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ ایران معاصر و یک عالم، فیلسوف، و سیاستمدار بود که با دانش و عقایدش تأثیر فراوانی بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشت. شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند و او همچنین در زمینه سیاست نیز فعالیت داشت و نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته عقیدتی سیاسی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

حجت الاسلام پورعلی ادامه داد: فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین جایگاه در عرصه علم و تربیت، در سپاه پاسداران نهادینه شده و این نهاد انقلابی با این رویکرد مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه صیانت می کند.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیروهای مسلح کشور، صیانت از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

‌مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه در پایان به خطاب به طلاب گفت: با توجه به اهمیت این هفته، بهتر است که همگی به ترویج اندیشه‌های موضوعی و ارتقای اهمیت آنها ،در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امیدوارم این هفته، برای همه‌ی ما فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر ارزش‌ها و عقاید سیاسی و انسانی که ما را به یک جامعه بهتر هدایت می‌کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند