Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:29:37 GMT

مصاف ذوب‌آهن و فولاد؛ رویای انتقام در سایه کرونا

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۲۶۸۷

مصاف ذوب‌آهن و فولاد؛ رویای انتقام در سایه کرونا

گروه استان‌ها- تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته شانزدهم به مصاف تیم فوتبال فولاد خوزستان می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز دوشنبه 11 اسفندماه با برگزاری 8 بازی آغاز می‌شود و در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف تیم فولاد خوزستان می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر از روز دوشنبه به طور رسمی آغاز می‌شود و تیم فوتبال ذوب‌آهن در نخستین گام باید آماده مصاف با فولاد خوزستان شود؛ دیداری سخت و حساس که کسب امتیاز کامل و پیروزی در آن با توجه به جایگاه 2 تیم در جدول و نیاز وافرشان به هر 3 امتیاز بازی، برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

سبزپوشان اصفهانی در حالی آماده این دیدار حساس می‌شوند که در پایان نیم‌فصل نخست با کسب یک برد، 8 تساوی و 6 شکست 11 امتیازی بوده و در رده چهاردهم جدول ایستاده‌اند. ذوب‌آهن در این دیدار باید مقابل تیمی به میدان برود که در نیم‌فصل نخست 5 برد، 8 تساوی و 2 شکست به دست آورده و با 23 امتیاز در رده چهارم جدول جای دارد.

تقابل ذوب‌آهن و فولاد تحت تأثیر شیوع کرونا در خوزستان قرار دارد؛ سبزپوشان اصفهانی در حالی راهی خوزستان می‌شوند که به دلیل شیوع پیک چهارم کرونا، وضعیت این استان قرمز اعلام شده و همین امر نگرانی‌های زیادی را در خصوص دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و فولاد به وجود آورده است. مدیران ذوب‌آهن در چند روز گذشته نگرانی خود را از برگزاری بازی در شرایط قرمز کرونایی استان خوزستان اعلام کرده و خواهان تعویق بازی بودند اما تا بدین لحظه سازمان لیگ با درخواست ذوبی‌ها موافقت نکرده و این اتفاق نگرانی‌های زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

ذوب‌آهن این روزها شرایط جدیدی را تجربه می‌کند؛ سبزپوشان اصفهانی که تحت هدایت رحمان رضایی نیم‌فصل نخست را شروع کرده بودند، در پایان هفته چهاردهم به همکاری خود با این مربی جوان خاتمه داده و با پایان یافتن رقابت‌های نیم‌فصل نخست، با مجتبی حسینی به عنوان سرمربی جدید به توافق رسیدند و حسینی هدایت سبزپوشان اصفهانی را در نیم‌فصل دوم بر عهده دارد.

ذوب‌آهن چاره‌ای جز پیروزی مقابل فولاد ندارد؛ شاگردان حسینی در نیم‌فصل نخست تنها یک برد به دست آورده و با اندوختن 11 امتیاز، فاصله چندانی با قعر جدول ندارند و برای بهبود جایگاه‌شان به 3 امتیاز کامل بازی نیازمند هستند. سبزپوشان اصفهانی در نیم‌فصل نخست شرایط سختی را پشت سر گذاشتند و برای بازگشت به لیگ چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند؛ هرچند ذوب‌آهن برای رسیدن به دومین پیروزی فصل خود کار سختی پیش‌رو دارد.

فولاد خوزستان تیم قدرتمندی است که بازی بسته و تخریبی را به نمایش می‌گذارد. شاگردان نکونام در فاز هجومی شرایط خوبی داشته و در خط میانی و حمله خود بازیکنان با کیفیت زیادی از جمله فرشاد احمدزاده، محمد آبشک، ساسان انصاری، عباسی و پاتوسی را در اختیار دارند که می‌توانند برای ذوبی‌ها دردسرساز شوند. در فاز دفاعی نیز فولادی‌ها شرایط خوبی داشته و با دریافت 10 گل، بعد از پرسپولیس دومین خط دفاعی مستحکم لیگ را در اختیار دارد و ثبات خط دفاعی این تیم می‌تواند کار مهاجمان ذوب‌آهن را سخت کند.

در این سو، ذوبی‌ها در فاز هجومی شرایط خوبی داشته و آمادگی بالای دارکو بیدوف در کنار درخشش میلاد جهانی دست حسینی را برای اجرای تاکتیک‌های مدنظرش باز گذاشته است. ذوبی‌ها در خط میانی نیز شرایط قابل قبولی دارند و حضور بازیکنانی مانند حدادی‌فر، ملکی، مارکوویچ و قنبری شرایط ذوبی‌ها در خط میانی را بهبود بخشیده است. دوندگی بالای هافبک‌های ذوب‌آهن و جنگندگی بی‌امان آنها بدون شک نقطه اتکای حسینی برای بازی مقابل فولاد است.

پاشنه‌آشیل ذوب‌آهن بدون شک خط دفاعی این تیم محسوب می‌شود؛ عملکرد ذوبی‌ها در نیم‌فصل نخست نشان داد که ساختار دفاعی این تیم با مشکل روبه‌رو بوده و مدافعان ذوب‌آهن اشتباهات فردی زیادی مرتکب می‌شوند؛ نقطه ضعف بزرگی که حسینی با توجه به فرصت 10 روز پیش آمده بین هفته پایانی نیم‌فصل نخست تا شروع مجدد بازی‌ها، امید زیادی به رفع آن دارد.

تقابل ذوب‌آهن و فولاد بدون شک قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته را داشته و حساسیت بالای این بازی به جذابیت‌های آن افزوده است؛ باید منتظر ماند و دید تفکر کدام مربی پیروز این دوئل خواهد بود.

مدیر آکادمی باشگاه ذوب‌آهن: از اتفاقات دیدار لیگ 15 سال متأسفیم/ 3 نفر از خاطیان از تیم اخراج شدندبرتری ذوب‌آهن مقابل سپاهان نوین در دیداری دوستانهمحمدی‌مهر:‌ پیشنهاد داشتم ولی تصمیم به ماندن گرفتم/ باید نتایجی بگیریم که در شأن ذوب‌آهن باشد

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم با ترکیب کامل در این دیدار حاضر هستند و بازیکن محروم یا مصدومی ندارند.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن دارکو بیدوف با 4 گل و در فولاد لوسیانو پریرا و موسی کولیبالی هر 2 با 3 گل، برترین گلزنان دو تیم هستند.

ترکیب احتمالی فولاد:

محسن فروزان، عارف آغاسی، موسی کولی‌بالی، صالح حردانی، وحید حیدریه، احمد عبدالله‌زاده، عارف غلامپور، فرشاد احمدزاده، محمدرضا عباسی، محمد قاسمی‌نژاد و ساسان انصاری.

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

شهاب گردان، سیدعبدالله حسینی، وحید محمدزاده، فرشاد محمدی‌مهر، مسعود ابراهیم‌زاده، محمد سلطانی‌مهر، قاسم حدادی‌فر، مهرداد قنبری، دارکو بیدوف، میلاد جهانی و ایوان مارکوویچ.

سرمربی: محتبی حسینی

برنامه سایر بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

دوشنبه 11 اسفندماه

نفت مسجدسلیمان - تراکتور

مس رفسنجان - استقلال

نساجی مازندران - آلومینیوم اراک

پیکان - صنعت نفت آبادان

سپاهان - گل‌گهر سیرجان

پرسپولیس - سایپا

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبزپوشان اصفهانی نیم فصل نخست ذوب آهن و فولاد فولاد خوزستان تیم فوتبال ذوبی ها رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی

به گزارش “ورزش سه”، کریستوفر کنت، دروازه‌بان اتریشی فولاد، که اکنون چند فصلی است در فوتبال ایران کار را دنبال می‌کند، با حضور در بیمارستان درمانی مربوط به کودکان سرطانی در اهواز، در کنار آنها قرار گرفت و به آنها کمک کرد.

گلر اتریشی فولاد که تجربه بازی در سپاهان را نیز در کارنامه دارد، به‌همراه خانواده‌اش در این اقدام خیرخواهانه شرکت کرد و با خرید برخی اقلام و اسباب‌بازی و… سعی در خوشحال کردن این کودکان داشت تا لحظات خوبی را برای آنها شکل دهد.

او با انتشار تصاویر مربوط به این اقدام، از دیگر هموطنان و خصوصا اهوازی‌ها خواستار توجه و کمک بیشتر به این کودکان شد.

دیگر خبرها

  • بسکتبال NBA | این لیگ خوب است چون همه فرصت انتقام گرفتن دارند!
  • روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی
  • سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • تراکتور از ذوب آهن انتقام گرفت/ صعود سرخ های تبریز به یک چهارم
  • تراکتور از ذوب‌آهن انتقام گرفت
  • گواردیولا: هرگز در مورد داوری صحبت نمی‌کنم؛ قهرمانی در لیگ برتر رویای من است
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو/ تراکتور به دنبال انتقام