Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:55:04 GMT

شکارچی هفتاد نغمه در برابر باد را خواند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۴۷۵۹

شکارچی هفتاد نغمه در برابر باد را خواند

کتاب «هفتاد نغمه در برابر باد؛ آواز علی‌اکبر شکارچی در هفتاد سالگی» دربرگیرنده آوازهای لری، بختیاری و لکی منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر شکارچی ردیفدان، نوازنده کمانچه، آهنگساز و استاد موسیقی سنتی و موسیقی لرستان، با انتشار ویدیویی درباره تازه‌ترین اثرش توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:

بسیار خوشحالم که امروز هفتاد نغمه در برابر باد منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آلبوم مجموعه‌ای از ترانه‌های لری، لکی و بختیاری است که آنها را در هفتاد سالگی خوانده‌ام. این مجموعه دارای 120 صفحه کتاب است که در آن نُت آهنگ‌ها، هجاهای شعری، ترجمه اشعار و کارکرد ترانه‌ها آمده است.

علی اکبر شکارچی: زمان بیداری خفتگان است

همراه این کتاب 2 ساعت سی دی صوتی است که با هدف آموزش موسیقی محلی ضبط شده‌اند. خیلی‌ها از من خواسته‌اند که به کلاس‌های من بیایند و آواز محلی یاد بگیرند. به گمانم این مجموعه گنجینه‌ای است برای کسانی که می‌خواهند آواز محلی یاد بگیرند.

در میان فعالیت‌هایی که در عرصه آموزش موسیقی انجام داده‌ام، انتشار سه اثر برایم بسیار مهم بود تا بتوانم بنیان‌های آموزشی را برای هنرجویان موسیقی فراهم کرده باشم؛ چراغ افروخته، ارغوان و هفتاد نغمه در برابر باد این سه مجموعه آموزشی هستند.

من نمی‌گویم که همه آهنگ‌های لری، لکی و بختیاری را خوانده‌ام و همه را بلدم؛ در واقع «هفتاد نغمه در برابر باد» مجموعه‌ای از آهنگ‌هایی است که من از دوران کودکی با آنها زندگی کرده‌ام. اکنون بسیار خرسندم که توانستم چنین مجموعه‌ای را ضبط و منتشر کنم.

این مجموعه علاوه بر آموزش، می‌تواند به عنوان موسیقی شنیداری، حافظ و نگهدارنده ذوق و سلیقه شنیداریِ فرزندان ایران باشد.

هر زمان که این اثر را شنیدید و از آن لذت بردید من را با این جمله یاد کنید که: چراغ افروخته، چراغ ناافروخته را بوسه داد و رفت و او به مقصود رسید.

کتاب «هفتاد نغمه در برابر باد؛ آواز علی‌اکبر شکارچی در هفتاد سالگی» دربرگیرنده آوازهای لری، بختیاری و لکی به همراه دی‌وی‌دی صوتی منتشر شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علی اکبر شکارچی علی اکبر شکارچی علی اکبر شکارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد

محمدرضا بسملی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سبزوار از این متخلف محیط زیست یک قبضه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی و پنج عدد فشنگ چهارپاره مخصوص شکار چهارپا، هفت عدد فشنگ ساچمه ریز مخصوص شکار پرنده و یک قبضه چاقو کشف و ضبط کردند.

رییس اداره محیط زیست سبزوار گفت: شهروندان وظیفه شناس و دوستداران محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید، مورد را به یگان حفاظت محیط زیست سبزوار به شماره تماس۴۴۴۴۹۳۰۳ یا پاسگاه های انتظامی محل گزارش کنند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده "ریوند، پروند و شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • بختیاری‌زاده: اتفاقات ‌ناگوار فولاد ماحصل تفکرات مدیریت‌های سال‌های قبل است
  • هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر