Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میزان چاقی و اضافه وزن دانش آموزان کشور ۳۰.۱ درصد است اما این رقم در این استان ۲۳.۳۲ درصد گزارش شده است.

«مهدی خطیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: جایگاه خراسان شمالی در زمینه چاقی دانش آموزان در رده 28 کشوری قرار دارد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه 70.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

73 درصد از دانش آموزان استان در محدوده وزن طبیعی قرار دارند، افزود: این رقم در کشور 63.9 درصد است و خراسان شمالی  در این زمینه، جایگاه سوم را دارد.

 

خطیب زاده گفت: در کشور 1.95 درصد از دانش آموزان در محدوده خیلی لاغر قرار دارند که در این استان این رقم 1.61 است، همچنین 4.05 درصد از دانش آموزان کشور در محدوده لاغر هستند که در استان 4.32 درصد است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح کوچ یا طرح کنترل وزن چاقی دانش آموزان از اوایل آبان درمدارس استان اجرایی شده است.

 

وی افزود: 154 هزار دانش آموز در مرحله اول غربالگری شدند و بر این اساس 85 درصد از این افراد در این طرح مشارکت داشتند.

 

وی گفت: از اوایل آذر در شبکه شاد کانالی ایجاد شده که هر هفته چهار ساعت مشاوره و 39 فایل آموزشی مرتبط با تغذیه بارگذاری شده است.

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه شاد آموزش و پرورش خراسان شمالی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد

سیل در زیرکوه خراسان جنوبی خسارات زیادی را بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت، شاهد بارش نزولات آسمانی در استان کویری خراسان جنوبی بودیم که در برخی مناطق به بیش از ۵۰ میلی متر رسید و موجب شکسته شدن بند خاکی و سد ۱۲ امام و تخریب برخی جاده‌های مواصلاتی و آبگرفتگی منازل و معابر این شهرستان شد.

محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از همان ابتدا وقوع سیل ۱۶ تیم امدادی از شهرهای استان و اکیپ‌های کامل امدادی به مناطق اعزام شدند و تا پایان بارندگی در منطقه به خدمت رسانی می‌پردازند.

با وجود شکرگزاری برای بارش نعمت الهی، اما سیل در برخی شهرهای خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد، نکته تلخ نرسیدن دانش آموزان شهرستان محروم «زیر کوه» به امتحان کنکور بود که سیل زحمات یک ساله آنها را به آب داد.

چون سیل جز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه است، نمی‌شود به مسئول یا ارگانی ایراد گرفت اما تکلیف این بچه‌ها چی می‌شود؟

کد خبر 747976

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان