Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند روز شنبه گفت:مبادلات تجاری و صادرات کالا از مرز شلمچه براساس دستورالعمل های  بهداشتی و نظارت تیم‌های بهداشتی ۲ کشور ایران و عراق در جریان است و مشکلی در صادرات کالا در این گذرگاه مرزی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عمده کالای غیرنفتی صادر شده از مرز تجاری شلمچه را شامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار، صیفی‌جات ،‎مواد معدنی، آهن و مصالح ساختمانی بیان کرد و افزود: به طور متوسط روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالای صادراتی تولید داخل و ۱۵۰ کامیون عراقی در بارانداز مرزی شلمچه برای تخلیه و بارگیری کالا تردد می‌کنند.

موسوی اظهار داشت:با توجه به شرایط کرونایی ، ترمینال مسافری شلمچه از سوی۲ کشور عراق و ایران بسته است و تردد زائران عتبات عالیات از این مرز ممنوع است.

 مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان از اواخر هفته گذشته برای مدت ۲ هفته بر روی مسافران بسته شدند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز شلمچه صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل استاندارد استان از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.
آقای پروهش گفت: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.
مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در ادامه خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش  این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند