Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:58:47 GMT

لیزر، تنها راه درمان موثر و ثابت شده موهای زائد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۶۳۸۳

لیزر، تنها راه درمان موثر و ثابت شده موهای زائد

ایسنا/اصفهان یک متخصص پوست و مو تنها راه درمان موثر و ثابت شده موهای زائد را لیزر دانست و گفت: هیچ درمانی صد درصد نیست، اما حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد موهای زائد و ضخیم با لیزر درمانی کم می شود.

عبدالرضا عرفانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه لیزر تنها راه درمان موهای زائد است، اظهار کرد: البته هر مویی را موی زائد نمی‌گویند، بلکه به موهایی ضخیم که رنگ دانه مشکی داشته باشند و سفید نشده باشند موی زائد می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موها در برخی از نقاط بدن به صورت ناخواسته رشد می کند.

وی به درمان موهای زائد از طریق لیزر اشاره کرد و گفت: لیزر باعث می شود که مو دیگر رشد نکند و رشدش متوقف شود، با این وجود صد درصد موثر نخواهد بود، زیرا سیکل موها به گونه ای است که حتی ممکن است موهای نازک را به موهای ضخیم تبدیل کند.

این پزشک متخصص پوست و مو افزود: البته درمان از طریق لیزر نیز متنوع است و درصد بهبودی متفاوتی از طریق هر کدام از روش های لیزر به دست می آید.

وی با بیان اینکه رویش موهای زائد علل متفاوتی دارد، افزود: ژنتیک، مصرف برخی داروها، مشکلات مربوط به بارداری زنان (کیست تخمدان) و چاقی از جمله این علت ها است. برای نمونه در برخی چاقی ها، هورمون زنانه به هورمون مردانه تبدیل می شود و یا اینکه زنانی لاغر هستند و به لحاظ هورمونی هم مشکلی ندارند، اما به دلایل ژنتیکی موی زائد دارند.

عرفانی ادامه داد: درمان موهای زائد بستگی به علت ایجاد آن دارد و درمان از طریق لیزر صورت می گیرد، علاوه بر آن در برخی افراد درمان های هورمونی نیز لحاظ می شود.

وی با تاکید براینکه لیزر موی زائد باید تنها توسط متخصصان پوست انجام می شود و حتی پزشکان عمومی اجازه لیزر موی زائد را ندارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر پزشکان عمومی نیز اقدام به لیزر می کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه انجام لیزر در آرایشگاه ها و به صورت زیر زمینی ممنوع و پر خطر است، گفت: متاسفانه این اقدام دارای عوارض خطرناکی است، ازجمله اینکه چشم افراد را به علت قرار گرفتن در معرض اشعه دچار عارضه می کند.

عرفانی ادامه داد: متاسفانه برخی از شرکت ها دستگاه لیزر را اجاره می دهند و یا به عده ای می فروشند، از طرف دیگر نظارت و کنترلی صورت نمی گیرد.

وی با یادآوری اینکه درمان های غیر لیزری نیز برای موهای زائد وجود دارد، گفت: طب سنتی و سوزنی نیز اقدام به درمان موهای زائد می کنند.

این متخصص پوست و مو در مورد تاثیر حجامت بر درمان موهای زائد، گفت: زمانی می توانیم ادعا کنیم حجامت تاثیر مثبتی بر درمان موهای زائد دارد که نتیجه آن را مشاهده کرده باشیم، درحالی که ادعا در این خصوص بسیار زیاد است، اما باید نتیجه مثبت را دید.

عرفانی بار دیگر تنها راه درمان موثر و ثابت شده موهای زائد را لیزر دانست و ادامه داد: البته هیچ درمانی صد درصد نیست، اما حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد موهای زائد و ضخیم کم می شود و در یک دوره درمانی تا چند سال فرد نیازی به درمان موهای زائد ندارد.

وی با اشاره به اینکه لیزر موهای زائد به این معنا نیست که دیگر موی زائد ایجاد نمی شود، خاطرنشان کرد: ممکن است رشد موهای زائد علت ارثی و یا مشکل هورمونی داشته باشند که دوباره عود کند. بنابراین یک فرایند درمانی مداوم و پی در پی نیاز است که تنها با یک بار لیزر کردن نتیجه بخش نخواهد بود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ليزر موهاي زائد درمان موهای زائد متخصص پوست و مو تنها راه درمان موی زائد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو