Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یک دبیرستان دخترانه در منطقه «جانگبه» در شمال غرب نیجریه بامداد جمعه هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت که در پی این حمله ۳۱۷  نفر از دانش‌آموزان دختر این مدرسه ناپدید شدند.

به نقل از رسانه‌های نیجریه، «آلوتو یارو» رئیس پلیس ایالت «زامفارا» (Zamfara ) اعلام کرد که در جریان این حادثه ۵۵۰ دانش‌آموز به دست گروه‌های مسلح ربوده شده بودند که مابقی آنها موفق به فرار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله یک معلم هم به دست افراد مسلح ربوده شده است.

در طول یک سال گذشته چندین بار مراکز آموزشی و روستاهای نیجریه هدف حمله گروه‌های مسلح تروریستی بویژه بوکوحرام قرار گرفته که در جریان آنها افراد مسلح صدها دانش‌آموز بویژه دختران را ربودند.

به گزارش تارنمای فرانسوی «بی‌.بی.سی آفریقا»، به گفته یکی از معلمان، در این حمله شماری از افراد مسلح سوار بر خودرو و موتورسیکلت به این مدرسه دخترانه حمله کردند. برخی افراد مسلح لباس نیروهای امنیتی دولتی را برتن داشتند و دانش آموزان را مجبور کردند که سوار خودروها شوند.

آژانس خبری نیجریه به نقل از «ابوبکر دوران» (Abubakar Dauran) کمیسر امنیتی دولت نیجریه اعلام کرد که صدها دانش‌آموز توسط گروه‌های تروریستی ربوده می‌شوند، اما تعداد دقیق آنها مشخص نیست.

این اتفاق در حالی رخ داده که همچنان تلاش‌ها برای نجات دانش‌آموزان دبیرستان «کاگارا» و معلمان این مدرسه که چندی پیش در ایالت «نیجر» مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند، ‌ادامه دارد. هفته گذشته ۴۲ نفر در یکی از ایالت‌های مرکزی نیجریه ربوده شدند که ۱۷ نفر آنها دانش‌آموز بودند.

افراد مسلح در ۱۷ فوریه به یک مدرسه شبانه روزی در منطقه کاگارا در ایالت نیجر این کشور حمله کردند و ۲۷ دانش آموز و ۱۵ غیرنظامی را ربودند که ۳ معلم در بین آنها وجود داشت. افراد مسلح ۲ دانش آموز را کشتند.

«اسکای نیوز» عربی روز شنبه به نقل از مقامات نیجریه‌ای، از آزادی این ۴۲ نفر خبر داد.

به نوشته بی‌بی.سی، افراد مسلح اغلب با گروگان گرفتن دانش آموزان درخواست باج می کنند.

در ماه دسامبر گذشته نیز بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر توسط افراد مسلح در نیجریه ربوده شدند که به دنبال گفت و گو آزاد شدند.

چند ماه پیش از آن هم، افراد مسلح به مدرسه‌ای با بیش از ۸۰۰ دانش آموز در ایالت «کاتسینا» حمله کردند که پس از آن شماری از دانش آموزان ناپدید شدند. در پی این حمله بوکوحرام، مسوولیت ربودن صدها دانش آموز پسر این مدرسه را برعهده گرفت.

این آدم ربایی دسته جمعی دو ماه پس از ربودن ۳۴۴ نوجوان یک مدرسه شبانه روزی توسط گروه‌های جنایتکار در ایالت «کاتسینا» در همسایگی ایالت نیجر که پس از مذاکره با مقامات، دانش آموزان پس از یک هفته آزاد شدند، انجام شد. 

در سال ۲۰۱۴ هم بیش از ۲۷۰ دختر دانش آموز توسط گروه تروریستی بوکوحرام از مدرسه ای در شمال شرقی نیجریه در شهر «چیبوک» ربوده شدند.

مناطق شمال غربی و مرکزی نیجریه از ۱۰ سال پیش تاکنون شاهد رفتارهای خشونت‌آمیز توسط گروه‌های جنایتکار شناخته شده محلی به اسم «راهزن» می‌باشد که این گروههای جنایتکار روابط قوی با گروه‌های جهادی در شمال شرقی این کشور برقرار کرده‌اند. 

گروه تروریستی بوکوحرام تاکنون در چندین نوبت با حمله به مراکز آموزشی و روستاهای نیجریه صدها دانش آموز را ربوده‌اند. مقامات محلی احتمال دست داشتن این گروه تروریستی که با داعش نیز اعلام همبستگی کرده است را بعید نمی‌دانند.

در طول یک دهه گذشته و در پی حملات شبه‌نظامیان بوکوحرام دستکم ۳۵ هزار نفر در نیجریه کشته، دو میلیون نفر آواره و بی‌خانمان و صدها نفر ربوده و ناپدید شده‌اند.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش بوکوحرام نیجریه آنکارا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش بوکوحرام نیجریه گروه تروریستی داعش بوکوحرام نیجریه آنکارا اخبار کنکور صدها دانش آموز گروه تروریستی دانش آموزان افراد مسلح توسط گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر گفت: برگزاری دوازدهمین دوره المپیاد آماده طرح ملی دادرس در ۲۵ مدرسه شهرستان کاشمر با هدف تبیین و تقویت خود امدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از مؤثرترین طرح‌های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده کنند.

حسین غلامی با اشاره به حضور ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر پایه هشتم مقطع متوسطه، افزود: این دانش آموزان با آموزش مباحث امدادی و کمک‌های اولیه در قالب تیم‌های ۱۴ نفره در چهار بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، حمل مصدوم به صورت گروهی و انفرادی به رقابت پرداختند.

وی  آماده سازی جامعه را در برابر بلایای طبیعی لازم دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری حادثه خیز است این طرح کمک شایانی به دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های بشر دوستانه و داوطلبانه جهت آگاهی بخشی در برابر حوادث می‌کند.

حسین غلامی افزود: طرح ملی دادرس به منظور توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث همه ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود.

طرح دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • مشارکت ۹ هزار دانش آموز دارابی در «چهارشنبه‌های امام رضایی»
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند