Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت : ویروس انگلیسی جهش یافته کرونا جان۲ بیمار در آبادان ،۲ بیمار در شادگان و یک بیمار را در خرمشهر گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکرالله سلمان‌زاده  شنبه اظهار داشت:  ۳۲۲ نمونه آزمایش PSR در ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ گرفته شد که ۱۵۹ نفر به ویروس کرونامبتلا بودند و از این تعداد  ۴۷ بیمار در آبادان، ۶۱ بیمار در خرمشهر و ۵۱  بیمار در شادگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این ۱۵۹ مورد مثبت جدید ۱۳۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۳۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه بستری و ۲۱ بیمار پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.

سلمان‌زاده گفت: در حال حاضر ۱۸۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

برپایی هشت ایستگاه‌ توزیع ماسک در شادگان

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: به منظور فرهنگ‌سازی و دسترسی آسان عموم شهروندان به ماسک، هشت ایستگاه فروش ماسک با قیمت پنج هزار ریال در شهر شادگان مستقر شدند.

امید صبری‌پور شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توزیع ماسک با قمیت مناسب در شهرستان شادگان، علاوه بر ایجاد آرامش روانی در جامعه، بحث سوداگری و اختلال در نظم اجتماعی و اقتصادی در این شهرستان از بین می‌رود و دسترسی مردم به ماسک بهتر می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده ماسک با همین قیمت مناسب توسط بخشداران نیز بین روستاییان توزیع خواهد شد تا آنها برای تهیه ماسک وارد شهر نشوند.

صبری‌پور بیان کرد: با راهکارهای اساسی و بسیج شدن تمامی ارگان‌های شادگان استفاده از ماسک در ۱۰ روز گذشته در شهرستان شادگان به بالای ۸۰ درصد رسیده که امیدواریم در ۲ هفته آینده شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا شویم.

وی افزود: توزیع ماسک در شهرستان شادگان بدون محدودیت توزیع خواهد شد تا استفاده از ماسک در این شهرستان به صد درصد برسد.

سرپرست فرمانداری شادگان خواستار برگزاری مراسم‌ عروسی و عزاداری در شادگان را ممنوع اعلام کرد و گفت: با برگزاری کنندگان این مراسم‌ در سطح شهرستان برخورد قانونی خواهد شد و برگزارکنندگان و متولیان این مراسم که سلامت مردم را هدف قرار می‌دهند به مرجع قضایی به عنوان ایجاد اختلال در سلامت عمومی معرفی خواهند شد.

وی به شهروندان توصیه کرد همانند گذشته برای حفظ جان خود و عزیزانشان از خروج از منزل خودداری کنند و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کرده و درهیچ اجتماعی شرکت نکنند.

بر اساس اعلام سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان، شهرستان‌های  شادگان، آبادان و خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با ورود به پیک جدید کرونا، آلوده ترین و خطرخیزترین مناطق خوزستان به شمار می‌روند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جنوب غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال صالح زاده گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شادگان مصوب شد، می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی افزود: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

صالح زاده به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان با اشاره به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: در اوایل سال گذشته سفر رئیس جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست جمهور مطرح شد.

صالح زاده می‌گوید: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود، گفت: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

وی هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

صالح زاده افزود: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری، منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

خنفری ادامه داد: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

دیگر خبرها

  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان